کرونا، کمر فولکس‌واگن را خم کرد

سودآوری و درآمدزایی شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان در نخستین سال ۲۰۲۰ میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان روز چهارشنبه با انتشار گزارش مالی خود از کاهش شدید سودآوری و درآمدزایی خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

بر اساس گزارش وبسایت marketwatch، شرکت فولکس واگن که بدون شک یکی از بزرگترین و موفق ترین خودروسازان اروپا و جهان به شمار می رود، در گزارش مالی خود از نخستین فصل سال جاری میلادی اعلام کرده است که سود عملیاتی آن در این بازه زمانی به ۹۰۰ میلیون یورو معادل ۹۷۵ میلیون دلار کاهش یافته است در حالی که میزان آن در مدت مشابه سال گذشته ۳.۹ میلیارد یورو ثبت و گزارش شده بود.

درآمدزایی این خودروساز بزرگ آلمانی نیز در سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۰، به ۵۵.۱ میلیارد یورو کاهش یافته است.

فرانک ویتر، مدیر ارشد مالی فولکس واگن در این خصوص خاطرنشان کرده است: شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که منجر به افت شدید تقاضا در بازارهای جهانی فروش خودرو، تعطیلی کارخانه های خودروسازی و قرنطینه شهروندان در سراسر جهان شد، تبعات منفی متعددی بر کسب و کار و تجارت این شرکت داشت.

وی همچنین افزود: ما سعی داشتیم با کاهش هزینه ها و حفظ نقدینگی، از ضرر و زیان های مالی بیشتر و بحران زدگی جلوگیری به عمل بیاوریم تا بتوانیم در ادامه راه و بعد از کرونا، با روند مثبت و بهتری حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …