کرونا تأثیری بر تولید نفت ایران نداشت/ بازار نفت با مازاد عرضه روبرو است

وزیر نفت با اعلام مازاد عرضه در بازار نفت گفت: روسیه تا آخرین لحظه در مقابل کاهش تولید مقاومت می‌کند.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه) در بدو ورود به وین برای شرکت در یکصد و هفتاد و هشتمین نشست اوپک اظهار کرد: در اینکه عدم تعادل در عرضه و تقاضای نفت وجود دارد، شکی نیست. هم‌اکنون عرضه در بازار نفت بیشتر از تقاضاست.

وی در پاسخ به اینکه آیا ایران سیاست کاهش بیشتر از ۵۰۰ هزار بشکه نفت را دنبال می‌کند، افزود: اینجا عدد کارشناسی کار نمی‌کند، سیاست کار می‌کند.

وزیر نفت درباره اینکه آیا موضع روسیه برای کاهش تولید نرم می‌شود، اظهار کرد: نمی‌دانم، باید ببینیم. روس‌ها تا آخرین لحظه در مقابل کاهش تولید نفت مقاومت می‌کنند تا عددی کم نکنند.

کرونا تأثیری بر تولید نفت ایران نداشت

وزیر نفت درباره تأثیر ویروس کرونا بر تولید نفت ایران اظهار کرد: هیچ تأثیری بر تولید نفت ایران نداشته است و ما همانند گذشته تولید می‌کنیم. البته در حمل‌ونقل و داخل شهرها شاهد کاهش مصرف بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون بازار نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا با مازاد عرضه روبرو است، تصریح کرد: ضروری است اوپک و غیراوپک تمام تلاش‌شان را برای توازن بازار نفت انجام دهند.

زنگنه گفت: طبق پیشنهاد کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) و همچین دبیرخانه، حداقل باید روزانه حدود ۵۰۰ هزار بشکه از تولید نفت کاسته شود.

یکصدوهفتادوهشتمین نشست اوپک به‌صورت فوق‌العاده و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک موسوم به «اوپک پلاس» پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) در مقر این سازمان در وین برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …