کرونا و گردشگری در آفریقا

بر اساس پیش‌بینی‌های شورای جهانی سفر و گردشگری، کسادی صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۰، ۵۳ تا ۱۲۰ میلیارد دلار خسارت در تولیدات ناخالص داخلی برای آفریقا به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس برآوردهای شورای جهانی سفر و گردشگری، کنیا در سال جاری با ۶۰ درصد کاهش و آفریقای جنوبی با ۷۵ درصد کاهش در درآمد حاصل از گردشگری روبه‌رو خواهد شد.

در آفریقای جنوبی، تاکنون ۱.۲ میلیون شغل مرتبط با گردشگری تحت تاثیر رکود گردشگری قرار گرفته‌اند.

اکنون از بسته بودن مرزهای آفریقای جنوبی شش ماه گذشته و تاکنون هیچ اثری از بازگشایی مرزها دیده نشده است.

محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹، آن‌چه را پیش‌تر مرکز گردشگری آفریقا محسوب می‌شد تعطیل کرده است: سیاحت در آفریقا یا سافاری. پیش‌بینی می‌شود بهبود گرشگری سافاری در آفریقا سه سال زمان ببرد.

«رینو بولز» کسی است که بلافاصله پس از آن‌که کسب و کار وابسته به گردشگری از ماه مارس در آفریقای جنوبی کساد شد، اتوبوسی را که از آن برای حمل و نقل گردشگران استفاده می‌کرد فروخت و به سراغ دامداری رفت.

«بولز» امیدوار است در ماه نوامبر یعنی آغاز فصل گردشگری در آفریقای جنوبی شاهد بازگشت گردشگران باشد. اگر گردشگران خارجی که ۸۰ درصد از درآمد او را در برمی‌گرفتند تا پایان فصل گردشگری امسال بازنگردند او باید به ناچار با درآمد حاصل از دامداری زندگی‌اش را بگذراند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …