کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در کمیسیون صنایع تصویب شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در جلسه این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع، گفت: طرح ساماندهی عرضه خودرو پس از ۴ ماه چکش‌کاری و استفاده از نظرات کارشناسان در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت کلیات آن تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس افزود: ساماندهی عرضه و متعادل کردن عرضه و تقاضا و جلوگیری از تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای اهداف اصلی این طرح است.

فیروزی یادآور شد: تمامی خودروهای مشمول طرح مذکور باید در بورس کالا عرضه شوند، در صورتی که خودروهای مشمول در بورس عرضه نشوند، جرم انگاری شده و خریدار مشمول تبصره (۱) ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

فیروزی با بیان اینکه در طرح ساماندهی عرضه خودرو خریداران باید گواهی نامه و کد ملی داشته باشند، گفت: مصارف مختلفی برای هزینه کرد مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت پایه در نظر گرفته شده است؛ ۲۰ درصد برای توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروهای فرسوده، ۱۰ درصد افزایش کمیت و کیفیت تولید خودرو،  ۵۰ درصد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خودروسازان برای تحقیق و توسعه.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در طرح ساماندهی عرضه خودرو، خودروهای تمام برقی و هیبریدی تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند، تصریح کرد: شورای رقابت خودروهای مشمول طرح ساماندهی عرضه را مشخص می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …