کمبود سالن‌های ورزشی در محیط‌های دانشگاهی و خوابگاهی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سرانه پایین فضاهای ورزشی دانشجویان انتقاد کرد و گفت: هم اکنون سرانه ورزشی به ازای هر دانشجو در این دانشگاه ۴۰ سانتی‌متر مربع است که این رقم از استانداردهای لازم، پایین‌تر است.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در حاشیه بازدید معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از اماکن و فضاهای ورزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سالن ورزشی چندمنظوره زنده یاد نیکخواه بهرامی، یکی از قدیمی‌ترین اماکن ورزشی این دانشگاه به شمار می‌رود که از چندی پیش، اقدامات ایمن‌سازی، مرمت و بهسازی آن در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با حمایت‌های دکتر امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی و همچنین حمایت‌های بی‌دریغ دکتر لاری معاون وزیر بهداشت، این سالن ورزشی مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این سالن ورزشی چند منظوره از مدت ها قبل و به مرور زمان دچار استهلاک و فرسودگی شده بود که خوشبختانه با کمک و حمایت‌های مادی و معنوی مدیران در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین  رئیس صندوق رفاه دانشجویان  و نیز تلاش‌های دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، طی یک سال گذشته مورد بهسازی و ایمن‌سازی قرار گرفت و امروز مجددا شاهد افتتاح این سالن ورزشی چند منظوره هستیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به حجم بالای دانشجویان این دانشگاه و کمبود سرانه ورزشی به ازای هر دانشجو اشاره کرد و گفت: به دلیل انبوه عظیم دانشجویان این دانشگاه، با کمبود فضاها و سالن‌های ورزشی در محیط‌های دانشگاهی و خوابگاهی دانشگاه مواجه هستیم که باید در راستای رفع این مشکلات گام‌های مساعدی برداریم. کمبود سرانه ورزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله مواردی است که باید در راستای رفع آن قدم‌های سازنده‌ای برداریم. هم اکنون سرانه ورزشی به ازای هر دانشجو در این دانشگاه ۴۰ سانتی‌متر مربع است که این رقم سرانه، از استانداردهای لازم، پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه توسعه فضاهای ورزشی در دستور کار هیات علمی و همچنین دست‌اندرکاران معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود فضاهای فیزیکی و محدودیت جغرافیایی، فعلا تلاش شده است در مسیر ایمن‌سازی و بازسازی سالن‌های ورزشی در دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی، اقدامات لازم صورت گیرد.

دکتر زالی همچنین به لزوم بازسازی و ایمن سازی سالن ورزشی اصلی دانشگاه اشاره کرد و گفت: فرایند بازسازی و ایمن‌سازی این سالن در حال انجام است و اقدامات عمرانی در حال تکمیل است. همچنین با حمایت‌های وزارت بهداشت در تلاش هستیم تجهیزات و فضاهای ورزشی استاندارد  برای خوابگاه‌های دانشجویی از جمله خوابگاه دخترانه الزهراء(س) و خوابگاه پسرانه امام علی(ع) تامین کنیم که اعتبارات مالی آن مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش مفدا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پراکندگی واحدهای خوابگاه دانشجویی دانشگاه اشاره کرد و گفت: حدود ۱۷ خوابگاه دانشجویی، کار اسکان دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی را برعهده دارند و این پراکندگی خوابگاه‌ها در سطح شهر، مشکلات زیادی برای ما به همراه دارد. به هرحال برخی خوابگاه‌های دانشجویی ما با توجه به عمر بالا نیاز به بازسازی وتامین فضاهای مدرن ورزشی دارند که خوشبختانه موضوع بازسازی وایمن‌سازی آنها در دستور کار است. امیدوارم بتوانیم در مسیر توسعه و بسط فضاهای ورزشی در دانشگاه گام‌های سازنده‌ای برداریم و تا حدودی به اختلال سرانه ورزشی دانشگاه کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …