کمک جهاد دانشگاهی به علمی و تخصصی کردن طرح نوین مشاغل خانگی

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ما دنبال تخصصی و علمی کردن طرح نوین مشاغل خانگی هستیم و قطعاً جهاد دانشگاهی که مرجع علمی و تخصصی است خیلی به ما کمک کرد.

علی آشتاب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهت ثبت‌نام مشاغل خانگی مشکلی نداریم و سامانه باز است.

وی ادامه داد: شش میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی اختصاص داده‌ایم که اولویت ما بحث تعاونی‌هاست؛ تا الآن و در مرحله اول ۱۹ شرکت تعاونی شناسایی کردیم که معرفی کنیم و در ادامه بحث شناسایی دفترهای خوداشتغالی در قالب مشاغل خانگی را داریم.

این مسئول با اشاره به تداوم تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: این تفاهم‌نامه در بخش آموزش، بازاریابی، فروش و اتصال به بازار در قالب الگوی مشاغل خانگی است.

آشتاب ادامه داد: طرح‌های جهاد دانشگاهی در بخش مشاغل خانگی و خودمان را موردحمایت قرار می‌دهیم.

این مسئول افزود: جهاد دانشگاهی طرح مشاغل خانگی را خوب در سطح کشور برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: بحث اصلی ما این است که موضوع صفر تا صد فرآیند تولید در قالب شناسایی، آموزش، توانمندسازی، تامین مالی و اتصال به بازار فروش شامل می‌شود که باعث پایداری و موفقیت این فعالیت اقتصادی می‌شود و خوشبختانه جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح موفق عمل کرده است.

آشتاب افزود: طرح نوین مشاغل خانگی به رفع بیکاری و هم در بحث اقتصاد خانواده کمک کرده چراکه اکثر جامعه هدف ما در اجرای این طرح بانوان هستند و به‌سلامت خانواده کمک می‌کند در کنار آن مشاغل خانگی هم وجود دارند.

آشتاب عنوان کرد: ما دنبال تخصصی و علمی کردن این طرح هستیم و قطعاً جهاد دانشگاهی که مرجع علمی و تخصصی است خیلی به ما کمک کرد.

وی با اشاره به فراخوان ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی، عنوان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ذیل برنامه اشتغال فراگیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و حمایت از کسب‌وکارهای خرد، کوچک و خانگی در کشور با نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای در حال اجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: کلیه علاقه‌مندان می‌توانند جهت آگاهی از ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و شرایط به سامانه inhb.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …