«کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر» فراخوان داد

فراخوان مقالات «نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر: ترجمه و توسعه فرهنگی» اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر در فراخوان نخستین دوره این رویداد علمی پژوهشی آورده است: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ از پژوهشگران در تمامی حوزه‌های مرتبط با مطالعات و پژوهش‌های نشر برای ثبت و ارائه مقالات خود در نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر دعوت به عمل می‌آورد. آثار پژوهشی مرتبط با «ترجمه و توسعه فرهنگی» که به عنوان محور ویژه این کنفرانس مشخص شده‌ است، به طور خاص مورد توجه قرار دارد.

پذیرش و ارائه مقالات در این کنفرانس به زبان فارسی یا انگلیسی خواهد بود و چکیده مقالات در محدوده ۲۰۰ تا ۲۵۰ واژه قابل دریافت است. مهلت ارسال چکیده مقالات تا هفتم اسفند ۱۳۹۹ اعلام شده است. پژوهشگران می‌توانند چکیده مقالات خود را به همراه عنوان مقاله، مشخصات نویسنده، اطلاعات تماس‌ و بیوگرافی کوتاه (حدود ۵۰ کلمه) نویسنده از طریق سامانه آنلاین کنفرانس به نشانی http://pubconf.isba.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان، شرکت در نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر و ارائه مقاله در این کنفرانس علمی پژوهشی بدون هزینه ثبت‌نام است. پذیرش مقالات در این کنفرانس نیز بر اساس نتیجه داوری  خواهد بود. چکیده مقالات پذیرش‌شده در مجموعه‌ای منتشر خواهد شد و صاحبان آثار برگزیده نیز در قالب پنل‌های علمی این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر از کلیه مقالات مرتبط با نشر در موضوعات و حوزه‌های پژوهشی مختلف استقبال می‌کند. محورهای مطالعاتی پیشنهادی برای مقالات ارسالی، در دو بخش اصلی و ویژه عنوان شده است.

بخش اصلی با عنوان «پژوهش‌های نشر» شامل محورهایی نظیر «سیاست‌گذاری نشر»، «اقتصاد و بازاریابی نشر»، «فرصت‌ها و چالش‌های نشر دانشگاهی»، «مخاطب‌شناسی، نیازسنجی و تولید محتوا»، «مالکیت فکری، حقوق معنوی و اخلاق حرفه‌ای در نشر»، «فناوری‌های نرم و سخت در نشر»، «نشر الکترونیک»، «ترویج کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی» است.

بخش ویژه این کنفرانس نیز با عنوان «ترجمه و توسعه فرهنگی» است که محورهای «نقد، نظریه و روش در ترجمه»، «تاریخ ترجمه در ایران و جهان»، «چالش‌های فرهنگی ترجمه»، «ترجمه و سیاست‌گذاری فرهنگی»، «متون دینی و مسأله ترجمه»، «مطالعات انتقادی و موردکاوی آثار ترجمه»، «نهضت ترجمه و پیامدهای فرهنگی آن در جهان اسلام» و «کارکردهای فناوری اطلاعات در ترجمه» را در برمی‌گیرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کنفرانس می‌توانند به پایگاه اینترنتی این رویداد به نشانی http://pubconf.isba.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۱۳۳۸  تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …