گرامیداشتی برای روح انگیز شریفیان در رادیو فرهنگ

برنامه “آیین سپاس” رادیو فرهنگ این هفته به گرامیداشت روح انگیز شریفیان و آثار وی می پردازد.

به گزارش ایسنا، برنامه « آیین سپاس» ویژه بزرگداشت روح‌انگیز شریفیان ؛ نوبسنده و مترجم معاصر ، جمعه، ۱۲ شهریور ماه  از رادیو فرهنگ پخش می شود .

این برنامه که‌ در گروه کتاب رادیو فرهنگ تولید شده، این هفته به گرامیداشت و روایت زندگی و آثار «روح‌انگیز شریفیان »اختصاص یافته است. 

روح‌انگیز شریفیان (متولد ۱۳۲۰، تهران) با دریافت دیپلم ادبی و تکمیل دوره موسیقی (پیانو) در کنسرواتوار تهران برای ادامه تحصیل عازم وین شد. رشته روانشناسی، گرایش تعلیم و تربیت را در دانشگاه و همزمان، موسیقی و پیانو را در کنسرواتوار وین فرا گرفت. اولین کار ادبی او مجموعه داستان کوتاه «دست‏های بسته» بود که در سال ۱۳۷۰ منتشر شد، و اولین مجموعه مقالات تربیتی او به نام «مامان من ترا دوست ندارم» در سال ۱۳۷۲ به چاپ رسید.

همچنین از دیگر آثار شریفیان می‌توان به «آخ آخ باز دعوا کردی»، «روزی که هزار بار عاشق شدم»، «چه کسی باور می‌کند، رستم» (برنده جایزه بنیاد گلشیری در سال ۱۳۸۳)، «اخم‌هایت را باز کن، دلم گرفت»، «کارت پستال»، «سال‌های شکسته» و «دوران» اشاره کرد.

او همچنین سه کتاب از جودیت کر به نام‌های «وقتی هیتلر خرگوش صورتی مرا ربود»، «بمب روی خاله مامانی» و «کودکی دوردست» و کتاب «عشق سرخ» (ماکسیم لئو) را به فارسی ترجمه کرده است.

ترجمه انگلیسی و آلمانی کتاب «چه کسی باور می‌کند، رستم» از سوی انتشارات اچ اس مدیا و ترجمه انگلیسی کتاب‌های «آخرین رویا» و «دوران» از سوی انتشارات مزدا منتشر شده است.

گفتنی است، در  برنامه “آیین سپاس” محمدرضا قانون‌پرور، اسدالله امرایی، یاسمن خلیلی فرد، لادن نیکنام و علی دهباشی نیز به بررسی جنبه‌های مختلف آثار روح‌انگیز شریفیان می پردازند.

به گزارش ایسنا، علاقمندان می توانند «آیین سپاس» به تهیه کنندگی معصومه سادات علوی نکو را ساعت ۱۲ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …