گشتی در آشپزخانه یانگوم در روزهای تعطیل کرونایی

حتما درباره موج کره‌ای شنیده‌اید. صنعت فیلم و سریال‌ سازی کره جنوبی که در ظاهر، فرهنگ این کشور را در دنیا تبلیغ کرد اما درواقع اقتصاد کره جنوبی را در این گذر، تقویت کرد و ارتقاء داد. یکی از مظهرهای این موج، مجموعه تلویزیونی “جواهری در قصر” بود که با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون دلاری، پس از نمایش در حدود ۵۰ کشور جهان، علاوه بر فروش ۱۵۰ میلیون دلاری، به صنعت گردشگری این کشور هم خدمت کرد.

علاوه بر ایجاد جذابیت در مخاطبان برای سفر به کره جنوبی، تحت آشنایی ایجاد شده، تبدیل شدن لوکیشین‌های این سریال تلویزیونی به موزه، خود یکی از جذابیت‌های گردشگری کره جنوبی در این سال‌ها شده است. البته برخی از این لوکیشین‌ها خود مکان‌های تاریخی بوده‌اند که با این رویداد سریال‌سازی، حُسن مضاعف یافته‌اند و جذاب‌تر و مشهورتر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در فاصله حدود نیم ساعتی از سئول، پایتخت کره‌جنوبی، بین دیوارهای قلعه هائنگونگ، کاخ ساخته شده توسط پادشاه جئونگجو در سال ۱۷۸۹ میلادی قرار دارد که با شواهدش نشانگر آن است که گویا شهر ساوون در آن زمان برای جابه‌جایی پایتخت از سئول ساخته شده است.

قلعه در پای کوهستانی جنگلی قرار دارد که در قسمت فوقانی آن منظره‌ای دیدنی از شهر ساوون قابل مشاهده است.

این قلعه که به‌عنوان یکی از مکان‌های مهم تاریخی کره شناخته می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار گرفته، در درجه اول برای اهداف نظامی ساخته شده است. در هر قسمت از دیوارهای آن تعدادی از ویژگی‌های دفاعی نظامی مانند برج‌های دیدبانی و پست‌های فرماندهی به چشم می‌خورد.

محل آشپزخانه یانگوم در زمان فیلمبرداری سریال جواهری در قصر
تصویر بازیگران و گریم نقش‌آفرینان یانگوم در آشیزخانه زمان فیلمبرداری

بخش‌هایی از مجموعه تلویزیونی جواهری در قصر با محوریت شخصیت اصلی به‌نام یانگوم که یک آشپز بود، در این کاخ-قلعه، به‌عنوان کاخ فصلی یا موقت، تصویربرداری شده است.

بر همین اساس، آشپزخانه یانگوم در این قلعه به همان شکل زمان فیلمبرداری حفظ و خودش به‌ یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه تبدیل شده است.
در داخل کاخ همچنین تنه درخت عظیمی هم وجود دارد که گفته می‌شود حتی قبل از ساخت کاخ در آنجا بوده است. اعتقاد عمومی بر این است که این درخت محافظ شهر بوده است و اکثر بازدیدکنندگان، طبق رسمی، آرزوهای خود را بر روی یک کاغذ می‌نویسند و آن را روی یک رشته اطراف درخت قرار می‌دهند.

باقیمانده درخت محافظ که یکی از جاذبه‌های اصلی کاخ-قلعه است

هرچند این روزها این قلعه هم تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا جدید به تعطیلی کشانده شده و به بازدیدکنندگان خدمات ارایه نمی‌کند اما در شرایط عادی، یک مراسم نظامی سنتی به‌نام مراسم نگهبانان جانگ یونگ یونگ هر یکشنبه ساعت دو بعدازظهر در دروازه جلو کاخ برگزار می‌شود. در این مراسم با لباس‌های سنتی نشان داده می‌شود که چگونه نگهبان تعیین شده برای دفاع از دروازه و گاردی که برای دفاع از بیرون قلعه تعیین شده بود، مطابق روال ثابتی تعویض می‌شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …