یادبود زائران جان‌باخته اربعین ۹۸ برگزار شد

مراسم یادبود «زائران سفرکرده اربعین ۹۸» به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در مراسم یادبود زائران سفرکرده اربعین ۹۸ که به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، گفت: در اربعین ۹۸، بیش از سه میلیون زائر از ایران اسلامی به عتبات سفر کردند که از این تعداد حدود ۱۸۰ نفر به دیار باقی شتافتند، یاد و خاطره همه این عزیزان را گرامی می‌داریم.

او بیان این‌که زائران امام حسین (ع) دو ویژگی خاص دارند و برای آن‌ها در آیات و روایات جایگاه ویژه‌ای بیان شده است، اظهار کرد: همه آن‌ها عاشق اهل ‌بیت (ع) و از منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) هستند. کسانی که به زیارت اهل‌ بیت می‌روند، این زیارت نشان از عشق و ارادت خاص آن‌ها به ائمه اطهار است. اما کسی که به زیارت خانه خدا می‌رود، به دنبال تکلیف الهی و شرعی است و میان تکلیف و عشق تفاوت وجود دارد، از این رو خداوند به عاشقان زیارت حرم ائمه نگاه ویژه‌ای دارد و اگر کسی در این راه از دنیا برود، خداوند برای او اجر و ثواب خاصی قائل خواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به آیاتی از قران درباره ویژگی افرادی که با عشق و علاقه اهل بیت از دنیا بروند، افزود: نقل شده هر کس بر محبت آل محمّد (ص) بمیرد آمرزیده می‌شود، با توبه از دنیا رفته است، با ایمان کامل از دنیا رفته، ملک الموت به او بشارت بهشت می‌دهد و چنان با جلال او را به بهشت می‌برند و دری از قبرش به بهشت گشوده می‌شود. توجه کنید هر کس بر محبت آل محمّد (ص) بمیرد، خداوند قبر او را جایگاه زیارت ملائکه رحمت قرار می‌دهد، هر کس بر محبت آل محمّد بمیرد (ص) بر راه و روش پیامبر و جماعت مؤمنین مرده و  هر کس با کینه آل محمّد (ص) بمیرد، روز قیامت که  می‌آید بر پیشانی او نوشته مأیوس از رحمت خداست. هر کس بر بغض آل محمّد (ص) بمیرد کافر از دنیا رفته و هرکس بر بغض آل محمّد (ص) بمیرد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد. این همه یکی از عنایاتی است که خداوند روزی زائران دلباخته و مشتاق امام حسین(ع) و واصلان به رب کریم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …