یکی از راه‌های تحقق جهش تولید حمایت از ورود استارتاپ‌های ایرانی به بورس است

یکی از راه‌های تحقق جهش تولید حمایت از ورود استارتاپ‌های ایرانی به بورس است

نماینده ملایر درمجلس شورای اسلامی یکی از راه های تحقق اهداف سال جهش تولید را حمایت از ورود شرکت های استارتاپ‌های ایرانی در بورس دانست و آن را اتفاق بسیار موثری در توسعه اقتصادی کشور توصیف کرد.

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح راهکارهای تحقق اهداف سال «جهش تولید» گفت: مقام معظم رهبری امسال را به نام «جهش تولید» نامگذاری کرده اند که یکی از راه های تحقق آن حمایت از ورود شرکت های استارتاپ به بورس است. با این اتفاق علاوه بر کاهش محرومیت‌ها،  زمینه اشتغال زایی نیز فراهم  شده و می توان در راستای کاهش معضل بیکاری حرکت کرد.

وی با اشاره به استفاده بیشتر مردم از اپلیشکیشن‌ها و استارتاپ هایی همچون دیجی کالا، تپسی، شیپور و اسنپ با شیوع ویروس کرونا، گفت: مردم در ایام کرونا با استفاده از این اپلیکیشن ها توانستند به راحتی نیازهای روزمره شان را تامین ‌کنند. این به معنای پیوند ناگسستنی زندگی مردم با استارت آپ ها است که ورود آنها به بورس را ضروری می کند به همین دلیل باید با حمایت از این شرکت ها زمینه بهره‌برداری از پتانسیل نهفته آن ها را فراهم کرد، شرکت‌هایی نو پا که بعضا مردم اطلاع جامع و کاملی از ظرفیت آن‌ها ندارند.
به گفته آزادی‌خواه با ورود شرکت‌های استارتاپی به بورس می توان نقدینگی سرگردان موجود در جامعه را جذب و صرف گسترش و توسعه فعالیت‌ آنها کرد؛ آن هم در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است؛ لذا حمایت دولت از طریق تسهیل صدور مجوزها، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و ارائه تسهیلات ارزان قیمت امری ضروری است. با همین نگاه ورود استارتاپ‌های بزرگ به بورس و بازار سرمایه در سال «جهش تولید» اتفاق بسیار موثری در توسعه اقتصادی کشور و گامی در جهت تحقق اهداف سال جهش تولید به شمار می آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …