۳۵ محصول نوآورانه صنعت برق وارد بازار می‌شوند

مدیر دفتر تجاری سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو از رونمایی ۳۵ محصول تحقیقاتی نوآورانه در حوزه صنعت برق کشور در جهت تجاری‌سازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا اسدی امروز در نشستی خبری از آمادگی پژوهشگاه نیرو برای حمایت از ایده ها و محصولات نواورانه شرکت‌های فناور برای رفع نیازهای صنعت برق خبر داد و گفت: پژوهشگاه نیرو هم در مرحله تحقیق و توسعه از این محصولات حمایت می‌کند و هم با سرمایه گذاری، ارائه تسهیلات و پوشش ریسک به تجاری سازی این محصولات کمک می کند.

وی ضمن اشاره به  برگزاری رویداد آنلاین تجاری سازی محصولات شرکتهای برق، اظهار کرد:  یکی از ماموریت‌های پژوهشگاه نیرو ، شناسایی نیازهای صنعت برق و ارتباط دهی شرکت های فناور و محققات برای رفع این نیازها است، در این راستا پژوهشگاه نیرو طی فراخوان‌هایی که از طریق وب سایت پژوهشگاه نیرو منتشر می‌کنداز همه شرکت‌های فناور و محققان و دانشگاه‌ها دعوت به مشارکت کرده است.

وی با بیان اینکه شرکتهای فناور و محققین هیچ محدودیتی برای شرکت در این فراخوان ها، ندارند، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب سایت پژوهشگاه نیرو، اسناد توسعه فناوری و اعلام نیازهای فناورانه را ملاحظه و در این طرح ها مشارکت کنند.

مدیر دفتر تجاری سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: در نخستین رویداد انلاین تجاری‌سازی نتایج تحقیقات صنعت برق که با مشارکت ۱۰ شرکت و موسسه تابعه وزارت نیرو از سراسر کشور برگزار خواهد شد، ۳۵ محصولات فناورانه توسط محققان و نواران ارائه می‌شود. مخاطبان این رویداد، شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران هستند که متقاضی بهره برداری از دانش فنی بدست امده از این تحقیقات برای تجاری سازی و تولید صنعتی است پژوهشگاه نیرو در جهت تسهیل تجاری سازی و ایجاد اطمینان برای سرمایه گذاران، تمهیدات مناسبی مانند ارائه تسهیلات مالی تا سقف ۱۰ میلیار ریال و بازارسازی محصولات را فراهم کرده است.

اسدی ادامه داد: پژوهشگاه نیرو با توجه به مجوزهایی که هیئت امنا پژوهشگاه برای حمایت از تجاری‌سازی نتایج تحقیقات صادر کرده است، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی را تصویب کرده و آمادگی کامل دارد با استفاده از مکانیزم‌های طراحی شده، از شرکت‌های فناور و جامعه محققان کشور برای رفع نیازهای کشور در حوزه برق و انرژی حمایت کند. 

اسدی افزود:  این فعالیت‌ها باعث می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان و نوآور نیازهای صنعت برق را شناسایی و محصولات مورد نیاز آن را تولید کنند، که در نهایت موجب بالا رفتن تاب‌آوری صنعت برق در مقابل مخاطرات فنی واقتصادی- سیاسی ناشی از تحریم‌ها خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ نخستین رویداد آنلاین«ارائه محصولات تحقیقاتی شرکتهای برق منطقه ای و شرکتهای توزیع نیروی برق» طی روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه  به صورت آنلاین از طریق آدرس gsit.ir/cic برگزار و در این رویداد ۳۵ محصول منتج از تحقیقات شرکتهای برق به سرمایه‌گذاران، شرکتهای فناور و اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ساخت و تجاری سازی معرفی می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …