۶ طرح دریایی و بندری در هرمزگان به بهره برداری رسید

ایسنا/هرمزگان ۶ طرح دریایی و بندری امروز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور در هرمزگان به بهره برداری رسید.

استاندار هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: بهره برداری از یک پست اسکله و ۳۱ هکتار بارانداز پایانه کانتینری بندرشهید رجایی، سه پست اسکله نفتی، دو فروند لایروب هاپرساکشن ۴ هزار مترمکعبی و یک فروند قایق طناب گیر از جمله این طرح هاست.

فریدون همتی با اشاره به اینکه ساختمان مرجع دریایی بندر جاسک و سیستم جامع اطفاء حریق بندر لنگه از دیگر طرح‌های است که فردا به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: به رغم همه محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین المللی و شیوع گسترده ویروس کرونا، خوشبختانه با اتکاء به دانش فنی و بومی متخصصان ایرانی از مجموع سه پست اسکله بخش سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، یک پست اسکله به همراه محوطه بارانداز آن به مساحت ۳۱ هکتار، آماده بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع برای این طرح ها، ۳۱۹۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی شده است، خاطرنشان کرد: با تکمیل بخش سوم این بندر، امکان پهلوگیری همزمان سه کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷ و نیم متر و طول ۴۰۰ متر با ظرفیت بیش از ۱۸۴۰۰ TEU کانتینر فراهم می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه با تکمیل این بخش، قدرت رقابتی بزرگترین بندر بازرگانی کشور با بنادر رقیب در منطقه افزایش بسزایی می‌یابد و موجب ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری بندرشهید رجایی با اجرای کامل بخش سوم از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار به ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار TEU کانتینر افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این اسکله‌ها، زیرساخت لازم برای صادرات سالانه ۳۴ میلیون تن فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، گازوییل، نفتا، میعانات گازی، نفت کوره و سوخت شناورها فراهم می‌شود و ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، این اسکله‌ها به طول هزار و ۳۰۰ متر، ۸۵۰ متر عرشه و ۱۶ متر عمق در ضلع شرقی حوضچه بندر شهید رجایی واقع شده و شامل احداث جاده، پل دسترسی و همچنین خطوط انتقال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …