آغاز ثبت‌نام تسهیلات کرونا برای فعالان گردشگری بدون بیمه از فردا

معاون گردشگری در ویدئوکنفرانسی با مدیران استان ها از آغاز ثبت نام تسهیلات کرونا برای فعالان گردشگری فاقد بیمه از فردا خبر داد و ضوابط تورهای آشناسازی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ویدئوکنفرانس «تحریک و مدیریت تقاضای سفرهای داخلی در دوران کرونا از طریق تورهای آشناسازی» با حضور ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی ـ، محمد قاسمی ـ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ـ و مدیران کل استانی امروز یکشنبه ۱۵تیرماه ۹۹ در سالن خلیج‌فارس برگزار شد.

تیموری به پرداخت تسهیلات گردشگری ۱۲ درصدی اشاره کرد و یادآور شد: این تسهیلات به دو گروه تعلق می‌گیرد، گروه اول افرادی که دارای کد بیمه‌ای کارگاهی هستند و ثبت‌نام آنها از یک ماه گذشته آغاز شده و تا ۲۰ تیرماه برای تکمیل ثبت‌نام در سامانه کارا فرصت دارند. شیوه‌نامه گروه دوم نیز از امروز (یکشنبه ۱۵ تیرماه) به استان‌ها ابلاغ شده است،

وی افزود: گروه دوم کسانی مانند راهنمایان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هنرمندان صنایع‌دستی که فاقد کدبیمه کارگاهی هستند. ثبت‌نام این افراد از فردا آغاز و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت. ما درصدد هستیم که میزان تسهیلات را افزایش دهیم، فعالان حوزه گردشگری نگرانی از لحاظ مبلغ نداشته باشند.

تیموری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تورهای آشناسازی تاکید کرد و یادآور شد: آن چیزی که ما به عنوان پروتکل سفر هوشمند و راهنمای سفر ابلاغ کردیم مبنا و مصوبه ستاد کروناست و از تمام همکاران در استان‌ها خواهان اجرای آن هستیم.

او اظهار کرد: تهیه فیلم‌ و کلیپ‌های کوتاه از عملکرد تاسیسات گردشگری و تورها همچنین نشان دادن رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در دستور کار تمام استان‌ها قرار گیرد تا مسافران برای سفری ایمن متقاعد و ترغیب شوند.

معاون گردشگری با بیان این که این فیلم‌ها را می‌توان در سطح ملی مورد استفاده قرار داد، افزود: باید نظارت کافی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌ها اعم از پایانه‌های مسافری، رستوران‌ها، موزه‌ها و اماکن گردشگری صورت گرفته و مستندسازی شود.

وی به آغاز اجرای تورهای آشناسازی در برخی استان‌ها اشاره کرد و افزود: برای برگزاری این تورها شیوه‌نامه‌ای را در تیرماه سال گذشته ابلاغ کردیم و از تمام استان‌ها می‌خواهیم که بر اساس این شیوه‌نامه عمل کنند.

او با اشاره به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اجرای تورهای آشناسازی، گفت: تورهای آشناسازی به عنوان سرفصل سیاست‌های همه استان‌ها خواهد بود. از آنجا که در فرایند معرفی و شناخت جاذبه‌های گردشگری کشور از یک سو دچار عقب‌افتادگی هستیم و از سوی دیگر تصاویر غیرواقعی از کشور ما در جوامع بین‌المللی به صورت مستمر منتشر می‌شود، باید از هر فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور استفاده کنیم.

تیموری درباره هدف برگزاری این تورها بیان کرد: باید از مزایای برگزاری این تورها استفاده کنیم و از ترکیب حضور خبرنگاران، اینفلوئنسرها و افراد حرفه‌ای‌ در حوزه گردشگری که تاثیر کلامی و حرفه‌ای دارند بیشترین جذب گردشگر را شاهد باشیم. همچنین باید مسیر و برنامه‌ریزی مشخصی برای حضور این افراد در نظر گرفته شود که تهیه و انتشار فیلم‌ها از اماکنی باشد که ما قصد معرفی آن‌ها را داریم.

معاون گردشگری اظهار کرد: تور آشناسازی تعریفی مشخص دارد که باید منجر به سفر و جذب توریست شود، در صورتی که این اتفاق آنچنان که باید انجام نگیرد ما در رسیدن به هدفمان موفق نبوده‌ایم.

او ادامه داد: در راستای اجرای تورهای آشناسازی باید افرادی وارد شده به استان شناسایی شوند که از کدام استان‌ها هستند و بر این اساس برای جذب گردشگر بیشتر از این مقاصد برنامه‌ریزی صورت گیرد.

تیموری با تاکید بر اینکه برگزاری تورها باید در تعداد کم سامان‌دهی شود، گفت: با وزارت امور خارجه برای اجرای تورهای آشناسازی ورودی و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور صحبت‌هایی داشته‌ایم  که اجرای آن می‌تواند موثر باشد.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه به استفاده از لوگوی ملی گردشگری در اقلام تبلیغاتی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری کشور از نظر هویت بصری دارای نشانی است که همگی باید از آن محافظت کنیم و تمامی تلاشمان را برای معرفی آن به کار بگیریم.

او در ادامه به تصویب شعار گردشگری اشاره کرد و افزود: «ما با نظرسنجی عمومی از ۱۸۰۰ نفر نخبه پنج شعار را که بیشترین رای را آوردند، انتخاب کردیم و به وزیر و شورای راهبردی ارائه دادیم که نهایتا شعار نهایی تصویب شد. تمام استان‌ها در اقلام تبلیغاتی و فضای مجازی باید از این شعار و نشان استفاده کنند.

تورهای آشناسازی ویترین اعتمادسازی است

در ادامه این ویدئوکنفرانس، قاسمی ـ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ـ یادآور شد: براساس اعلام سازمان جهانی جهانگردی کرونا فرصتی برای کارهای ناکرده است. شیوع کرونا فرصتی برای استفاده از پتانسیل‌های فضای مجازی و آموزش مجازی ایجاد کرد که پیش از این مغفول مانده بود.

او ادامه داد: درست است که شیوع کرونا آسیب‌های زیادی به کسب و کارهای گردشگری وارد کرد اما این فراغت می‌تواند فرصتی برای دورخیز باشد. می‌توان از این فرصت برای استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی بهره برد.

قاسمی درباره اجرای تورهای آشناسازی به رعایت چند نکته از سوی استان‌ها اشاره کرد و گفت: این تورها ویترین اعتمادسازی ما خواهند بود و پروتکل‌های بهداشتی باید از آغاز تا پایان اجرای تورها رعایت شوند. در انتخاب نفرات باید دقت کافی صورت گیرد که افراد دغدغه‌مند در حوزه گردشگری شناسایی و شرکت داده شوند. همچنین تعداد نفرات باید به ۱۰ نفر تقلیل پیدا کند که شاهد تبعات منفی در این زمینه نباشیم.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با تاکید بر نشان دادن ضوابط بهداشتی در کلیپ‌های تهیه شده، افزود: انتخاب مسیرهای مناسب و جاذب گردشگر همچنین تهیه کلیپ از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواردی‌ هستند که باید مورد توجه مجریان قرار گیرد. این کلیپ‌ها در فضای مجازی و در سطح بین‌الملل منتشر خواهد شد.

قاسمی اظهار کرد: کیفیت برگزاری تورهای آشناسازی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و برای استان‌ها امتیازی بر اساس نوع برگزاری در نظر گرفته خواهد شد.

در این ویدئوکنفرانس مدیران کل استانی نظرات و پیشنهادهایی را درباره اجرای تورهای آشناسازی ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

برند برشکا و محصولات این برند اسپانیایی

برند برشکا در سال ۱۹۹۸ در اسپانیا تأسیس شد و از آن زمان تاکنون محبوبیت …