ابلاغ رسمی نشان جدید دانشگاه تربیت مدرس

نشان جدید دانشگاه تربیت مدرس به طور رسمی از سوی رییس دانشگاه به معاونین، روسای دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی و کلیه واحدهای پژوهشی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این ابلاغیه، پس از به سرانجام رسیدن کلیه مراحل تصویب، ۱۲ صورت از نشان جدید با قابلیت کاربرد اداری و تبلیغاتی برای استفاده در موارد مختلف در نظر گرفته شده و لازم است در خصوص نحوه کاربرد آنها با روابط عمومی دانشگاه مشورت و هماهنگی صورت پذیرد.

بر اساس این ابلاغ از این پس در ایجاد و تولید هر آنچه لزوما” باید حاوی نشان دانشگاه باشد، از جمله سربرگ، پرچم، تابلو و موارد مشابه، به عنوان بخشی از نمادهای بصری، لازم است به جای نشان قبلی، به یکی از صورت های فوق از نشان جدید مزین شود. البته این تغییر تدریجی خواهد بود و در قدم نخست از سوی ستاد دانشگاه در فرآیند های جدید چاپ، نشان جدید بر سربرگ ها و سایر اقلام کاغذی درج می شوند.

طی تغییر تدریجی نمادهای دانشگاه، مجموعه مکتوبی به عنوان سند امضای (برندینگ) دانشگاه تهیه شده که در طراحی تبلیغات، بنرها، برگزاری مناسبت ها و همایش ها می توان از آن استفاده کرد. این سند توسط روابط عمومی در حال تدوین نهایی است و پس از تکمیل ابلاغ خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس متولی تایید و صیانت سند امضای دانشگاه بوده و آماده ارائه راهنمایی به واحدهای مختلف برای کاربرد صحیح نشان، نشان‌نوشته و رنگ های سازمانی مطابق شیوه نامه برندینگ در طراحی تابلوی ساختمان‌ها، اتاق‌ها، جانمایی و نصب علایم و پیکتوگرام‌های محیطی، نصب و جانمایی تابلوی ساختمان‌ها و نیز کاربرد نشان دانشگاه در امور تبلیغی و اطلاع‌رسانی مورد نظر می باشد.

لازم است تمامی واحدهای دانشگاهی شیوه نامه های ابلاغی این بخشنامه را رعایت نمایند، بدیهی است توجه خاص و دقت در اجرای این دستور العمل نشانه ای از نظم و همبستگی و نهایتا توفیق دانشگاه و واحدهای زیرمجموعه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، بنا به اهداف و ماموریت های طرح تحول راهبردی دانشگاه، بازنگری نشان دانشگاه در سال ۱۳۹۵ در دستور کار هیات رییسه و شورای بین الملل قرار گرفت. بر این اساس در اردیبهشت ۱۳۹۶ طی یک فراخوان دانشگاهی تعداد ۱۶۳ طرح پیشنهادی دریافت شد، که در مرحله نخست، تعداد ۲۰ طرح و در مرحله بعد، تعداد ۷ طرح برگزیده شد.

پس از ارزیابی این طرح ها در کمیته منتخب با مشارکت دانشکده هنر، ۲ طرح به مرحله نهایی راه یافت. این کمیته با توجه به راهبرد های جدید دانشگاه در طرح تحول راهبردی، نگاه به مخاطبان جدید داخلی و بین المللی، روز آمدی و نو گرایی، توجه به بنیان های فرهنگی – تاریخی میهن اسلامی و دانشگاه، تاکید بر رنگ و هویت بصری مستقل و منحصر به فرد، امکان کاربرد در اسناد، مناسبت ها و کالا های دانشگاهی و امور مشابه، نشان جدید دانشگاه را طراحی و پس از طرح و تایید در نشست ۲۰ مرداد ۹۷ هیأت رئیسه و نشست ۱۲ اسفند ۹۷ شورای دانشگاه به تصویب رساند.نتیجه آن با توجه به اهمیت موضوع، در دستور کار نشست ۵۳ هیات امنای دانشگاه در ۱۵ دی ماه ۹۷ نیز قرار گرفت. پس از اخذ توصیه های مدنظر هیات امنا، به نظرخواهی عمومی دانشگاهیان رسید و سربلند از آن نظر خواهی سرانجام این نشان در نشست ۵۶ بیست و پنجم تیرماه ۹۹ هیأت امنا به تایید نهایی رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

برند برشکا و محصولات این برند اسپانیایی

برند برشکا در سال ۱۹۹۸ در اسپانیا تأسیس شد و از آن زمان تاکنون محبوبیت …