ارزش افزوده؛ راهکاری برای علاقه‌مندی گردشگران به سفر

ایسنا/خراسان رضوی مسافر امروز برای تجربه شخصی سفر می‌کند به همین دلیل در جستجوی متخصصان بااستعداد گردشگری است که تجربه یک سفر ارزشمند و تکرارنشدنی را برای وی فراهم کنند.

به نقل از نیوز، از آنجا که افراد ارتباط زیادی با دیگران برقرار می‌کنند و تجربیات با ارزش‌ بالا ممکن است برای هر مهمان اندکی متفاوت به‌نظر برسد، مشاغل گردشگری و مهمان‌نوازی باید تجربه و توانایی را برای ارائه تجارب متناسب داشته باشند.

برقراری ارتباط با مهمانان

با مهمانان خود ارتباط برقرار کنید. شما یک فرصت قدرتمند از ارتباطات اولیه برای قدردانی، سپاسگزاری و اعتماد به مهمان خواهید داشت. در طول مراحل رزرو، با پرسیدن انوع  سوالات می‌توانید مهمانان را بهتر بشناسید و برای آنان ارزش قائل شوید. علاوه بر این، ایمیل‌های منظم قبل از رزرو به مهمانان این فرصت را می‌دهد تا با شما ارتباط برقرار کنند و از قبل سوالاتی را بپرسند و برای سفر خود آماده باشند.

گزینش تجربیات به یاد ماندنی

تجربیات به یاد ماندنی را انتخاب کنید. چه احساسی خواهید داشت اگر فردی یک ویدیوی شخصی به شما ارسال کند و بگوید چقدر از دیدار شما هیجان زده است؟ این ممکن است به شما این حس را بدهد که یک تجربه شخصی دارید. وقتی مسافران را با نام بشناسید و با آنان مانند دوستان رفتار ‌کنید ارزش زیادی برای آنان قائل هستید اگرچه ملزم به ارسال فیلم برای هر رزرو نیستید اما می‌توانید با هر میهمان آشنا شوید و بدانید که ترجیح او برای یک تجربه ارزشمند چیست.

 ایجاد سهولت در سفر

تصور نکنید که مهمانان شما شرکت‌کننده در یک مسابقه هستند. در صورت اشتباه در مسیر، تدارکات ساده سفر می‌تواند ناامیدکننده باشد. ارائه ارزش‌افزوده سفر و گردشگری ممکن است به سادگی شامل کم‌هزینه‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر برای میهمانان در رسیدن به مقصد باشد و با برقراری ارتباط با میهمانان، چگونگی در دسترس‌بودن خود را برای کمک به آنها در صورت نیاز تقویت می‌کنید. مهمانان را قبل از شروع س                                                                                                                         فر یا فعالیت خود از مکان‌های سرویس بهداشتی مطلع کنید تا سوالاتی در این مورد را به حداقل برسانید. اگر در فرآیند رزرو بارها و بارها سوالات مشابه و تکراری پرسیده می‌شود، آنها را در ایمیل‌های پیش رزروشده یادآوری کنید.

ارتباطات الهام‌بخش فرهنگی

از ارتباطات فرهنگی الهام بگیرید. بخشی از جذابیت ورود به یک شهر جدید این است که چه مقدار می‌توانید کشف کنید. اگر مهمانان به مدت چند شب، برای دوچرخه‌سواری در شهر یا تور پیاده‌روی به شما ملحق می‌شوند، نکته ای را مطرح کنید و از آنان بپرسید که در سفر خود به دنبال چه کاری هستند. اگر آنان می‌خواهند از یک مکان مشخص بازدید یا نوع خاصی از غذا را امتحان کنند، موارد دلخواه شخصی خود را با آنان به اشتراک بگذارید. مهمانان از شنیدن توصیه‌های محلی راهنمایان استقبال می‌کنند.

آموزش مهارت جدید

مهارت جدیدی بیاموزید. یک فرد با استعداد، صرف نظر از سن می‌تواند چیز جدیدی به شما یاد دهد. مثلا اگر کلاس آشپزی ارائه می‌شود، دستورالعمل‌ها را به همراه فیلم آموزشی به بینندگان ارائه دهید تا بتوانند به‌صورت مرحله‌ای استفاده کنند. همچنین با اشتراک‌گذاری عبارات مشترک در طول سفر با زبان محلی با آنان تعامل برقرار کنید.

ارائه نکات خودمانی

با ارائه نکات خودمانی برای گردشگرانی که در جستجوی مناطق دیگری هستند که احتمالا پیش از این در فهرست آنها وجود نداشته است، ارزش ایجاد کنید، ارزش افزوده در گردشگری را می‌توان به‌عنوان مراقبت از موارد کوچک خلاصه کرد. به علاوه، احساس خودمانی داشتن، دید کاملا متفاوتی به مسافران می‌دهد. مهمانان علاقه‌مند هستند که به‌عنوان یک راهنمای تور، دانش خود را با آنان به اشتراک بگذارید. با مراجعه و پرسیدن سوالات درباره سفر و اختصاص وقت برای ارتباط با آنان (موارد یک رزرو با کیفیت) باعث شوید که مهمانان احساس دیده‌شدن و شنیده‌شدن داشته باشند.

ارائه موارد جدید
موارد اضافه ارائه دهید تا مهمانان را ترغیب کنید که اگر اوقات خوبی را سپری می‌کنند با یک تخفیف جزئی یک یا دو شب بیشتر بمانند. این موارد می‌تواند برای افرادی که مایل به اقامت طولانی‌تر هستند، خصوصا در زمان‌های غیرپیک مفید باشد.

انعطاف‌پذیر در رزرو و انصراف

رزرو و انصراف انعطاف‌پذیر را ارائه دهید. در صورت بسته‌شدن مرزها و یا لغو پروازها، درباره گزینه تعویق و لغو شفاف باشید.

اشتراک‌گذاری یادداشت‌های تشکرآمیز

یادداشت‌های تشکرآمیز دست‌نویس را به اشتراک بگذارید. در دنیای دیجیتال بیان احساسات اندکی دشوار است و می‌توانید با ارائه یادداشتی برای مهمانان این احساس را به آنان منتقل کنید. افزودن ارزش به محض خروج مهمانان، موضوع ادامه گفت‌وگو از طریق شبکه‌های اجتماعی و از طریق ایمیل خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …