بررسی مشکلات پیش آمده پیرامون افزایش قیمت سیمان در کمیسیون عمران

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی علل افزایش قیمت سیمان در بازار در جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یافتند. هدف از این جلسه پاسخگویی پیرامون مشکلاتی بود که برای تولید و عرضه سیمان و همچنین حوزه حمل و نقل آن به وجود آمده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بررسی علل افزایش قیمت سیمان در بازار و راهکارهای مدیریت آن از جمله محورهایی است که در این جلسه دنبال شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: در این جلسه آقای وزیر همه تقصیرات را بر گردن وزارت نیرو انداختند و علل گرانی را بحث قطعی برق مطرح کردند. اما بررسی ها نشان می دهد درست است که از ۲۰ روز پیش با قطعی برق در صنایع روبه رو شدیم اما بلافاصله بعد از قطعی نیز ما شاهد افزایش قیمت بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که ما بیشتر از نیاز کشور سیمان تولید می کنیم، شاید قطعی برق بخشی از تولید را کاهش دهد اما میزان تولید داخل به قدری هست که بتواند نیاز کشور را پاسخ دهد. اینکه بلافاصله بعد قطعی برق با افزایش ناگهانی قیمت ها مواجه شدیم، بدین معناست که عده ای از وضعیت سواستفاده کرده اند.

وی افزود: ضمن اینکه اکنون سیمان در بازار موجود هست؛ یعنی تولید می شود ولی چون نظارت نیست افزایش قیمت داشته است. از سوی دیگر بر اساس اطلاعاتی که گرفتیم سیمان از پایانه های مرزی در حال صادر شدن است. اعضای کمیسیون استدلال های وزیر را نپذیرفتند. نهایتا مقرر شد با اعمال قیمت مصالحی که در بازار است کنترل شود و با قیمت مناسب به دست مردم برسد. همچنین مقرر شد تا زمانی که نیاز داخل تامین نشده اجازه صادرات داده نشود.

وی در پایان تاکید کرد: اولویت اول تامین نیاز داخل کشور است. جلوگیری از صادرات و نظارت بر قیمت فروش مصالح موجود در بازار دو راهکاری است که مقرر شد برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان بر آن تمرکز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …