تشدید نظارت‌ها برای مقابله با «لامبدا»

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: همواره تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و در ‌زمینه کرونا با هیچکس تعارف نداریم.

رضا نفیسی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا پروتکل‌ها و اطلاعیه‌های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا درباره جلوگیری از ورود ویروس کرونا از نوع لامبدا به وزارت راه و شهرسازی رسیده است و ‌این وزارتخانه چه اقداماتی در این زمینه انجام خواهد داد، اظهار کرد: همواره تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و خواهیم بود، اما وزارت راه و شهرسازی در حوزه تخصصی دخالتی نخواهد کرد و تنها به دستگاه‌های اجرایی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه حمل‌و نقل و نظارت بر این بخش کمک می‌کند.

وی افزود: به عنوان مثال اگر مرزی باید  بسته شود، هنگ مرزی یا گمرک این کار را انجام می‌دهد و وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد و کمک می‌کند. اگر برای استقرار نیروها و ناظران  در مرزهای کشور،  ابنیه یا مکانی نیاز باشد، وزارت راه و شهرسازی آن را در اختیار دستگاه‌های متولی، مانند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار خواهد داد.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ادامه داد:  کشورها به سه دسته تقسیم شده‌اند. برخی از آن‌ها در دسته پرخطر و کم خطر هستند و برخی دیگر در دسته کشورهای ممنوعه کرونایی‌اند که باید با کشورهای ممنوعه قطع ارتباط کنیم و پروتکل سفرهای هوایی هم که توسط  سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ می‌شود  در همین راستا بوده و  این پروتکل‌ها همواره با دقت اجرا شده است.  

نفیسی با بیان اینکه هر پروتکل بهداشتی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شود، آن را اجرا کرده و بر رعایت دقیق آن از سوی بخش‌های متولی خصوصی و دولتی نظارت خواهیم کرد، گفت:  تاکنون هر پروازی را که ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست اعمال ممنوعیت یا محدودیت را برای آن داشته،  لغو یا محدود کرده‌ایم. پروتکل‌های بهداشتی دیگر نیز مانند محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر نیز به دقت رعایت شده است.

وی تاکید کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل، متولیان بخش خصوصی و دولتی یک طرف ماجرا هستند اما مردم هم باید مراقب سلامت خودشان باشند و ضمن رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی اگر تخلفی دیدند، آن را گزارش کنند تا با متخلفان کرونایی برخورد کنیم. البته تاکنون بیشتر گزارش‌های ارسال شده از سوی مردم بوده و آن را پیگیری کردیم و بسیاری از جریمه‌ها و برخوردها مانند لغو پرواز شرکت‌های هواپیمایی، با شکایت مردمی اعمال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …