ثبت بزرگترین زمین‌لرزه در عنبرآباد

در هفته گذشته عنبر آباد استان کرمان با زمین‌لرزه‌های ۳.۹، ۴.۹ و ۴.۲ ریشتری لرزید. ضمن آنکه بندر چارک استان هرمزگان نیز زلزله ۴ ریشتری را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته، بندر چارک استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴ ریشتر لرزید و علاوه بر آن عنبر آباد استان کرمان زمین‌لرزه‌هایی به بزرگای ۴.۲ و ۴.۹ ریشتری را تجربه کرد.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است: 

شنبه ۱۶ مرداد

در منطقه چاه داد خدا استان کرمان زلزله ۲.۶ریشتری، در بندرگناوه استان بوشهر زلزله ۲.۹ریشتری، درمنطقه آلونیه استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۵ریشتری، در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۹ ریشتری و در طرود استان سمنان زلزله ۲.۵ ریشتری به ثبت رسید.

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۳ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۵ کیلومتری قصر شیرین و ۳۹ کیلومتری گیلانغرب این استان بوده است.

یکشنبه ۱۷ مرداد

در “رباط سنگ” استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ریشتری،در سپید دشت استان لرستان زلزله ۲.۵ ریشتری و در منطقه دیباج استان سمنان زلزله ۲.۹ ریشتری  رخ داد.

کنگ استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۳۵ کیلومتری کنگ، ۴۱ کیلومتری بندر لنگه و ۵۵ کیلومتری بندر خمیر این استان بوده است.

بندر گناوه استان بوشهر، زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری بندر گناوه، ۲۹ کیلومتری بندر ریگ و ۳۸ کیلومتری امام حسن این استان گزارش شد.

دوشنبه ۱۸ مرداد

در منطقه رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۹ریشتری، در راور استان کرمان زلزله ۲.۵ ریشتری، در جایزان استان خوزستان زلزله ۲.۷ریشتری، در رستم کلا استان مازندران زلزله ۲.۹ ریشتری رخ داد.

سه شنبه ۱۹ مرداد

در منطقه خشت استان فارس زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ ریشتر رخ داد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۸ کیلومتری خشت و ۳۳ کیلومتری بابامنیر استان فارس و ۳۳ کیلومتری وحدتیه استان بوشهر بوده است.

چهارشنبه ۲۰ مرداد

قطور استان آذربایجان غربی زمین‌ئلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در۱۴  کیلومتری قطور،۳۰ کیلومتری تازه شهر و ۳۲ کیلومتری سلماس این استان گزارش شد.

در بهاباد استان یزد نیز زلزله ۲.۷ ریشتری و در مصیری استان فارس زلزله ۲.۶ رخ داد.

بندر چارک استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری بندر چارک،۱۹ کیلومتری جناح و ۲۷ کیلومتری کوخرد این استان بوده است.

پنج شنبه ۲۱ مرداد

در درح استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶، ششتمد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، رباط پشت بادام استان یزد زلزله ۲.۶، بیدخت استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۹، پردیس استان تهران زلزله ۲.۶، مصیری استان فارس زلزله ۲.۷، رخ داد.

عنبر آباد استان کرمان بعد از یک زلزله ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری، زلزله‌ای به بزرگای ۴.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری عنبرآباد، ۳۸ کیلومتری جیرفت و ۴۳ کیلومتری کهنوج این استان گزارش شد.

وقوع زلزله ۴.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …