جزییات برگزاری نوزدهمین مسابقات ملی مهارت

نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از نهم مرداد آغاز شده و نفرات برتر برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت عازم شانگهای چین خواهند شد.

به گزارش ایسنا، نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت شنبه نهم مرداد با حضور معاون اول رییس جمهوری و از طریق ارتباط وبیناری با مرکز تربیت مربی کرج آغاز به کار کرد.

در این دوره از مسابقات که تا ۲۱ آبان ماه در دو مرحله برگزار خواهد شد ۹ رقابت کننده از استانهای سمنان، زنجان، کردستان، ایلام، اردبیل، یزد، بوشهر و خراسان رضوی در رشته های لوله کشی و اجرای سیستم های گرمایشی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

نفرات برتر این مسابقه به مرحله بین المللی مسابقات جهانی مهارت صعود کرده و مهرماه ۱۴۰۱ به شانگ‌های چین اعزام می شوند.

در مرحله مقدماتی مسابقات ملی مهارت ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان حضور دارند که از این تعداد ۴۸۵ نفر در ۴۶ رشته به رقابت در عرصه بین المللی می‌پردازند.

آخرین دوره مسابقات در سال ۲۰۱۹ در شهر کازان روسیه برگزار شد.

دوره بعدی مسابقات جهانی مهارت قرار است در سال ۲۰۲۱ در شهر شانگهای چین برگزار شود.

هم اکنون ۵۴۰۰ استاندارد مهارتی در کشور وجود دارد که به گفته هاشمی معاون وزیر کار،   ۱۵۰۰ استاندار مهارتی سال گذشته اضافه و ۱۵۰۰ استاندارد جدید دیگر طی چهار ماهه اول سال آماده شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مهارت آموزی در جامعه معتقد است برای تحول در نظام آموزش رسمی و غیررسمی کشور باید از تجربه موفق جهانی کمک بگیریم و برنامه ریزی های کلان کشور را به سمت تربیت نیروی ماهر سوق بدهیم.

در حال حاضر مهم‌ترین اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر، آموزش جویندگان فاقد مهارت و ارتقاء مهارت نیروی کار شاغل است.

به گزارش ایسنا، سال گذشته حدود ۲۰۳ هزار نفر در مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش دوره های آموزش مهارتی را گذراندند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …