سالانه ۱۰۰۰ کیلومتر به وسعت بزرگراه‌های کشور اضافه شده است

ایسنا/اصفهان وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت دوازدهم سالانه ۱۰۰۰ کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه شده که به معنای احداث روزانه ۴ کیلومتر بزرگراه است.

محمد اسلامی عصر امروز (یکشنبه-۱۰ مرداد ماه) در مراسم افتتاح بخش پایانی پروژه ملی آزادراه شهید سردار حجازی (کنارگذر شرق اصفهان در حدفاصل پل فرودگاه تا پل نائین)، اظهار کرد: کنارگذر شرق اصفهان با کار شبانه روزی امروز بعد از بیش از دو دهه آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه نبود منابع و شرایط خاص در برابر اراده افراد ذلیل و ناتوان است، افزود: در مدت یک سال و نیم حدود ۴۰ درصد این پروژه پیشرفت داشته است، در حالیکه این پروژه در یک دوره ۲۰ ساله در یک حرکت افتان و خیزان به کار خود ادامه می داد و امروز عملکرد یک سال و نیم گذشته برای فعالان و تلاشگران آن خداقوت دارد.

به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی یکی از اعمال صالح را ساخت و احداث راه برای مردم توصیف کرد و گفت: عزت و شرف ما در گرو خدمت به مردم است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی همواره به زندگی مردم به طور مستقیم متصل بوده و یک وزارتخانه شبانه روزی است، تاکید کرد: به همین دلیل گسترش و توسعه زیرساخت های حمل و نقل برای این وزارتخانه مهم است.

اسلامی با بیان اینکه در دولت دوازدهم سالانه هزار کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه شده است و به معنای احداث روزانه ۴ کیلومتر بزرگراه است، تصریح کرد: این امر موجب کاهش بسیاری از تلفات شده و جاده ها ایمن شده اند.

وی با بیان اینکه وسعت بزرگراره های کشور از  ۱۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ابتدای کار دولت دوازدهم، امروز به بالای ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه‌ رسیده است، همچنین آزادراه‌های کشور از ۲۱۰۰ کیلومتر تا چند روز آینده به ۳۱۰۰  کیلومتر می رسد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد طول بزرگراه ها و  ۵۰درصد طول آزادراه ها در کشور افزایش یافته است، ادامه داد: در این مدت خطوط ریلی کشور از ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر به ۱۵ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: این افزایش ظرفیت تسهیل کننده جهت ارتقای زندگی مردم است و این حجم از عملکرد در این شرایط که سخت‌ترین شرایط تاریخی کشور است، نشان می‌دهد کمبودها در برابر توکل بر خدا و اراده ملت ذلیل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …