صادرات خوزستان تحت تاثیر رفتارهای انحصارطلبانه شرکت‌های سیمان

ایسنا/خوزستان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اعتراض فعالان بخش خصوصی نسبت به رفتارهای انحصارطلبانه شرکت‌های سیمان در معاملات کلینکر، گفت: این شرایط، توسعه صادرات غیر نفتی استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است.

شهلا عموری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعتراض فعالان بخش خصوصی نسبت به رفتارهای انحصارطلبانه شرکت‌های سیمان در معاملات کلینکر اظهار کرد: شرکت‌های سیمانی استان خوزستان باید برابر با قوانین رایج در زمینه حمایت از بخش خصوصی، محصولات صادراتی خود را خارج از فضای انحصاری به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی، توسعه صادرات غیر نفتی استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: شرکت‌های سیمان باید توجه داشته باشند که تولیدکنندگان در قبال خریدار، تعهداتی دارند که از جمله آن تحویل کالا در محل مورد نظر مشتری است و این موضوع در زمان عقد قرارداد باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: اختصاص انحصاری کالا جهت تخلیه و بارگیری محصولات سیمانی در شرکت توسعه صادرات، برابر با قوانین حاکم بر شورای رقابت، دارای ایراداتی است و باید اصلاح شود.

عموری بیان کرد: در راستای حمایت از شرکت‌های لجستیکی فعال در مرز شلمچه، پیشنهاد می‌شود که برای تخلیه و بارگیری سیمان در این واحدها، با حکمیت اتاق بازرگانی اهواز، نظام ارجاع کار اعمال و اجرا شود تا شاهد بهبود روند صادرات این کالا از مرزهای خوزستان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …