فعالیت سیمانی‌ها ‌و فولادی‌ها تا اطلاع ثانوی مطابق توافقات قبلی

جدیدترین اطلاعیه شرکت توانیر بیانگر این است که اعتراض‌ها، درخواست‌ها و پیشنهادهای انجمن‌های فولادی، کارخانه‌های تولیدکننده سیمان و حتی پیگیری‌ها، جلسات و درخواست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر واقع نشده و با توجه به استمرار گرمای هوا، فعالیت صنایع مذکور تا اطلاع ثانوی مطابق توافقات قبلی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در حالی که انجمن‌های فولادی (انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ‌و انجمن نوردکاران فولادی)  هریک ضمن ارائه پیشنهادات خود در جهت کاهش‌ آسیب‌های ناشی از قطعی برق واحدها، خواستار تامین برق برای ادامه فعالیت‌های خود برای جلوگیری از کاهش تولید شدند.

علاوه‌براین فولادسازان بزرگ کشور همچون فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، گل‌گهر و … هرکدام ضمن اعلام کاهش تولید ‌فولاد، نسبت به وارد شدن آسیب‌های بسیار همچون کاهش صادرات، تامین مالی مورد نیاز، مشکلات در حوزه اشتغال و …. هشدار دادند.    

همچنین  در پی کاهش عرضه سیمان در بازار و افزایش شدید قیمت آن مسئولان وزارت صمت نیز خواستار تامین برق صنایع فولادی و سیمانی شدند.  

براین اساس در نهایت نیز روز یکشنبه هم معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای پیگیری‌های این وزارتخانه برای ادامه روند تولید و حل مشکل برق واحدهای سیمانی از طریق وزارت نیرو، از کارخانه سیمان شهرری تهران بازدید کرد که طی آن بر ضرورت تامین مستمر برق برای واحدهای تولید سیمان و فولاد تاکید کرد و تامین برق پایدار و مستمر را لازمه تدوام تولید این واحدها دانست.

پس از تمامی درخواست‌ها، هشدارها، ارائه پیشنهادات و پیگیری‌های وزارت صمت، آخرین اطاعیه شرکت توانیر بیانگر این است که: 

“ به اطلاع می‌رساند کارگروه موضوع تبصره (۱) ماده (۳) مصوبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ هیات وزیران در مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ در وزارت نیرو تشکیل و مقرر گردیده است که باتوجه به استمرار گرمای هوا، فعالیت واحدهای سیمانی و فولادی تا اطلاع ثانوی مطابق توافقات قبلی ادامه داشته باشد.

هرگونه بهبود وضعیت تولید نیروگاه‌ها و امکان ایجاد تغییر در مصرف این واحدها اطلاع‌رسانی خواهد گردید. ” 

این در حالیست که هفته گذشته،  معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها در پی قطعی برق صنایع، از پیگیری‌های وزارت صمت و وعده وزارت نیرو برای تامین برق صنایع از روز پنج‌شنبه (هفتم مردادماه)  خبر داده بود.

علاوه‌براین مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق نیز اعلام کرده بود که با هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو و صمت، کارخانجات سیمانی که از روز چهارشنبه هفته گذشته،  سیمان خود را در بازار عرضه و باعث تعدیل و کاهش حباب قیمت‌ شدند، در اولویت رفع محدودیت های برقی قرار گرفتند!.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …