ماشین سازی اراک قرارداد ۶۴ میلیون یورویی امضا کرد

ایسنا/مرکزی مدیرعامل ماشین سازی اراک از انعقاد قرارداد ساخت تجهیزات ویژه مجتمع متانول دنا و سیراف با ظرفیت هرکدام ۵ هزار متریک تن در روز به مبلغ هزار میلیارد تومان(۶۴ میلیون یورو) خبر داد.

جعفر صفری چهارشنبه سی‌ام بهمن ماه در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: این قرارداد با پیگیری‌های اعضای هیات‌مدیره شرکت ماشین‌سازی با دو شرکت‌ صنایع پتروشیمی دنا و شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی منعقد شده است.

وی ارزش مالی هرکدام از این قراردادها را ۳۲ میلیون یورو دانست و افزود: این قرارداد مبتنی بر انجام خدمات مهندسی، تامین، ساخت، رنگ‌امیزی، تست بازرسی، بسته‌بندی، تهیه مدارک فنی، حمل، تامین قطعات یدکی دوره راه‌اندازی و بهره‌برداری آغازین و بهره‌برداری سالانه از جمله قطعات یدکی اصلی، خدمات نظارت بر نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، تهیه و ارائه اطلاعات، دستورالعمل‌ها، نقشه‌ها و اجرای تمامی فعالیت‌های مرتبط با تعهدات فروشنده منعقد شده است.

مدیرعامل ماشین سازی اراک تصریح کرد: این طرح در عسلویه و بندر دیر اجرا می شود که از یکم اسفند ماه آغاز می شود و در یک دوره ۲۱ ماهه در ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

صفری بیان کرد: با توجه به اینکه اولویت اصلی این شرکت علاوه‌ بر فعالیت گسترده در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و معدن توجه ویژه به تولیدات دانش‌بنیان است در این راستا ۱۰ محصول جدید این واحد تولیدی به عنوان دانش‌بنیان شناخته شده است‌.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی تا حدود سه سال پیش با کمتر از ۲۵ درصد ظرفیت خود کار می‌کرد اما با تدوین برنامه‌های مدون و انعقاد قراردادهای مختلف در حال حاضر ماشین‌سازی اراک با ظرفیت ۴۰ درصدی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک اضافه کرد: کسب ۶۰ درصد از بازار داخلی و ۳۰ درصد بازار خارجی از اهداف بلندمدت این واحد دانش‌بنیان است.

صفری در خصوص اقدامات انجام شده در این واحد تولیدی گفت: چکش‌های بادی، ماشین‌آلات معدنی و الکتروموتورهای با ظرفیت بالا، پل‌های فلزی، مخازن کروی، مخازن مسقف و ثابت و متحرک، دیگ‌های بخار، شیرآلات نفت و گاز از تولیدات استراتژیک ماشین سازی است و انعقاد تفاهم نامه شرکت مهندسی و ساختمان نفت با ماشین سازی اراک به ارزش ۴۰ میلیون یورو، امضای قرارداد ساخت مخازن کروی سه هزار مترمکعبی بین ماشین سازی اراک و پتروشیمی شازند، تولید بزرگترین دیگ بخار فایرتیوب، ساخت برج تقطیر به طول ۷۰ متر در مدت زمان کمتر از سه ماه و… از جمله اقدامات این واحد تولیدی است.

وی تصریح کرد: مجموع بدهی‌های ماشین‌سازی به بانک‌ها و نهادهای خدماتی کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان است که با انعقاد قراردادهای مختلف بین این شرکت و شرکت‌های مختلف، این میزان بدهی رقم چشمگیری نیست روند نزولی به خود گرفته است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک اضافه کرد: این شرکت از مهر سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان قرارداد منعقد کرده و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته این رقم تا پایان شهریور سال اینده به حدود دو هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان و تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ به حدود سه هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …