رئیس دانشگاه علمی کاربردی با تاکید بر اینکه مراکز این دانشگاه حق ندارند به بهانه شیوع کرونا اقدام به تعدیل نیرو کنند، گفت: با وجود اینکه مراکز علمی کاربردی گاه به سختی و مشکل اداره میشوند اما بخشنامه کردیم که این مراکز به دلیل شیوع کروناویروس نیروهای خود را تعدیل نکنند.
دکتر محمد حسین امید در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از تعدیل نیرو در برخی مراکز به دلیل شیوع کروناویروس خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه برخی مراکز علمی کاربردی به بهانه شیوع ویروس کرونا اقدام به تعدیل نیرو کردهاند. البته تعداد کارکنان مراکز علمی کاربردی تابع شرایط خاصی است و ممکن است برخی مراکز اعلام کنند براساس چارچوب دانشگاه میخواهد نیروهای خود را کاهش دهد اما نباید این تعدیل گسترده و به دلیل شیوع ویروس کرونا باشد.
دکتر امید خاطر نشان کرد: ما از دولت تقاضا کردیم مثل سایر بخشهای آسیبپذیر از کرونا که تسهیلات دریافت کردهاند به مراکز و واحدهای علمی کاربردی نیز این تسهیلات پرداخت شود که این درخواست ما در حال پیگیری در سازمان برنامه و بودجه کشور است و امیدواریم در این زمینه نیز تسهیلاتی ارائه شود.
رییس دانشگاه علمی کاربردی از برنامه این دانشگاه برای پذیرش ۳۰۰ هزار دانشجوی در مهر ماه جاری خبر داد و گفت: ما انتظار داشتیم در سال ۹۸، شاهد رشد ۴۰ درصدی در جذب دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور باشیم، اما با نظام جدید آموزش و پرورش متأسفانه این امر محقق نشد و تعدادی از دانشجویان وارد دانشگاه های نظری شدند، در این زمینه ضرورت ترویج دانشگاه جامع علمی کاربردی از سوی مراکز مهم و صنعتی وجود دارد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه تعداد مراکز فعال این دانشگاه در سطح کشور کاهش پیدا کرده است، و تعداد مراکز فعال این دانشگاه تقریباً نصف شده است، اما در کل تعداد دانشجویان این دانشگاه دو برابر شده است و در سال ۹۸ ما شاهد افزایش ۲۰ درصدی تعداد دانشجویان در این دانشگاه بودیم.
امید با تاکید بر اینکه مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور باید به دنبال ایجاد رشته های جدید مرتبط با محیط کار باشند، افزود: وجه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه های نظری در این است که دانشگاه جامع علمی کاربردی به فکر محیط کار است و به دانشگاه مدرک گرایی تبدیل نشده است، این رویکرد باعث ارتقاء دانش افراد می شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز به عنوان محور آموزش های مهارتی در کشور شناخته شده است و با همین رویکرد، از سال ۹۶، سرانه تعداد دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور دو برابر شده است.ضرورت دارد مراکز علمی کاربردی ارائه آموزش های مجازی، ترویج گفتمان آموزشی، توسعه دوره های آموزش کوتاه مدت، مذاکره با دستگاه ها و نهاد ها و مراکز مختلف و… را در دستور کار و اولویت کاری خود قرار دهند.
انتهای پیام
منبع: ایسنا