معرفی فیلم های برتر سینمای ایران

فیلم‌های به نمایش درآمده در سینمای ایران که توانسته‌اند رکوردهای فروش در گیشه را کسب کنند. در حال حاضر، فیلم مطرب با فروش 38.5 میلیارد تومانی، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال نخست اکران است. پس از آن فیلم هزارپا و متری شیش و نیم میباشد در ادامه به معرفی فیلم ها میپردازیم.

فیلم هایی که در ادامه معرفی آن میپردازیم :

  • فیلم مطرب
  • فیلم هزارپا
  • فیلم متری شیش و نیم
  • فیلم تگزاس 2
  • فیلم رحمان 1400

معرفی فیلم ایرانی مطرب

مطرب فیلمی در ژانر کمدی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی محصول سال 1397 از کشور ایران است. ژانر فیلم مطرب، مانند اکثر آثار پیشین مصطفی کیایی، کمدی و اجتماعی است.

در این فیلم چند بازیگر از کشور ترکیه حضور دارند و فیلم‌برداری این فیلم در اسفند ۱۳۹۷ در شهر استانبول به پایان رسید. این فیلم رکورد هزارپا را زد و پر فروش‌ترین فیلم سال ۱۳۹۸ و تاریخ سینمای ایران شد.

بازیگران : الناز شاکردوست, پرویز پرستویی, محسن کیایی, مهران احمدی

خلاصه داستان : فیلم مطرب ، این فیلم در واقع بیانگر داستان زندگی یک خواننده کاباره ای است که در آستانه تبدل شدن به یک ستاره است که با وقوع انقلاب 57 دوران اوجش افول می کند . او که معروفیت کافی برای تبدیل شدن به خواننده لس آنجلسی را ندارد ناچاراً به خوانندگی مجالس روی می آورد تا اینکه شانس در خانه اش را می زند …

فیلم مطرب

معرفی فیلم ایرانی هزارپا

هزارپا فیلمی به کارگردانی ابوالحسن داوودی، تهیه‌کنندگی رضا رخشان و نویسندگی امیر برادران، پیمان جزینی و مصطفی زندی محصول سال 1396 است. این فیلم به سبک کمدی و محصول کشور ایران، به زبان فارسی است. این فیلم، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تا به این لحظه است.

ساخته جدید ابوالحسن داوودی با بازی رضا عطاران و جواد عزتی تابستان 97 در سینماهای کشور اکران شد. این فیلم در پنجمین هفته ی اکرانش توانست عنوان پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست آورد. فروشش در کمتر از دو ماه از 30 میلیارد تومان گذشت و نخستین فیلم 30 میلیاردی سینمای ایران لقب گرفت. همچنین در 45 روز نخست اکران با شکستن رکورد شهر موشها 2 به پرمخاطب ترین فیلم دهٔه 90 با بیش از 4 میلیون تماشاگر تبدیل شد.

بازیگران فیلم هزارپا 

رضا عطاران ، جواد عزتی ، سارا بهرامی ، مهران احمدی ، لاله اسکندری ، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی ، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، سینا رازانی، حسین سلیمانی، محمد نادری، علی عامل هاشمی، علی صالحی، نعیمه نظام دوست، بهرام ابراهیمی، ارشا اقدسی، شهین تسلیمی، حمیدرضا فلاحی، علی یعقوبی، فرید شهریاری، امیر صادقی، اشکان منصوری، منصور نوری، حسین حسینیان، مهدی جعفری، مبین رستگار، غلام میرزایی، پیام زمانی.

خلاصه داستان : در فیلم هزارپا ، رضا و دوستش منصور که به کیف قاپی مشغول هستند از طریق مادرش متوجه می شوند که دختر فردی پولدار نذر کرده است که با یک جانباز ازدواج کند به همین دلیل رضا که در تصادف پای خود را ازدست داده تصمیم می گیرد خود را به دختر نزدیک کند تا بتواند با وی ازدواج کند رضا وارد آسایشگاه جانبازان می شود که دختر مدیر آنجاست رضا با گفتن دروغ های مختلف سعی می کند که دختر به او علاقه مند شود و …

معرفی فیلم ایرانی متری شیش و نیم

متری شیش و نیم فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان محصول سال 1397 است. متری شیش و نیم که به عنوان دومین فیلم بلند سعید روستایی شناخته می‌شود، در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از دیدگاه تماشاگران شد. این فیلم دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است. سعید روستایی که سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کرد، در پی حواشی ‌که برای فیلمش به وجود آمد، در اختتامیه جشنواره گفت: “پشت دستم را داغ می کنم که دیگر پلیس از جلوی دوربین نه، از پشتش رد بشه”

رکوردهای فیلم متری شیش و نیم

  • این فیلم در تاریخ 25 اسفند 1397 در سینماهای ایران اکران شده‌است و پرفروش‌ترین فیلم غیر کمدی و دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است.
  • در روز 20 فروردین 1398 بیش از 78 هزار نفر به تماشای متری شیش و نیم نشستند (معادل فروش 1.7 میلیارد تومان در روزهای عادی) که این تعداد مخاطب در یک روز رکوردی منحصر به فرد برای یک فیلم اجتماعی در دهه نود محسوب می‌شود.

جوایز و افتخارات فیلم متری شیش و نیم

  • برنده جایزه بهترین تدوین (بهرام دهقانی) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • برنده جایزه بهترین صدابرداری (ایرج شهزادی) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران (سید جمال ساداتیان) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • نامزد بهترین فیلم (سید جمال ساداتیان) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • نامزد بهترین کارگردانی سعید روستایی) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد (پیمان معادی) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (نوید محمدزاده) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • نامزد بهترین فیلمبرداری (هومن بهمنش) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • نامزد بهترین موسیقی متن (یمان یزدانیان) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • نامزد بهترین صداگذاری (امیرحسین قاسمی) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • نامزد بهترین طراحی صحنه (محسن نصراللهی) در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر

معرفی فیلم ایرانی تگزاس 2

تگزاس 2 فیلمی به کارگردانی مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی محصول سال 1397 است. این فیلم دنباله سینمایی تگزاس است و در تاریخ 28 فروردین 1398 بعد از توقف اکران فیلم رحمان 1400 در سینماهای ایران اکران شده‌است و تا کنون اکران فیلم ادامه دارد و به فروشی حدود 20 میلیارد تومان دست پیدا نموده است. فیلم تگزاس 2

این فیلم از 28 فروردین 1398 در ایران اکران و جایگزین رحمان 1400 شد و در همان ابتدا با استقبال مخاطبان همراه شد به طوری که گفته می‌شد قسمت دوم این مجموعه از قسمت اول بسیار پرفروش تر خواهد شد.در همان ابتدا که فیلم جایگزین رحمان 1400 شد، سعید سهیلی کارگردان فیلم ژن خوک به این مسئله واکنش نشان داد و مسئولان سینمایی کشور را به در اختیار نگذاشتن سینما برای فیلم خودش محکوم کرد. استقبال از این فیلم به حدی رسیده است که سازندگان آن اعلام نموده این فیلم قرار است در 5 سری تولید شود و هر در ایام نوروز اکران شود.

معرفی فیلم رحمان 1400

رحمان ۱۴۰۰ فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی، تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان است. فیلمبرداری این فیلم از اوایل مرداد ۱۳۹۷ شروع و در مهر ماه ۱۳۹۷ به پایان رسید. این فیلم در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شده‌است.

پس از چند هفته از اکران فیلم طبق بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد که نسخهٔ درحال اکران، نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ فیلم نیست و اکران فیلم در سراسر کشور متوقف شد.

فیلم رحمان 1400 هم‌اکنون چهارمین فیلم پرفروش‌ تاریخ سینمای ایران می‌باشد. در ۵ مهر سال ۹۸ نسخهٔ قاچاق این فیلم در فضای مجازی منتشر شد، هنوز نحوهٔ لو رفتن نسخهٔ با کیفیت این فیلم در دسترس نیست.

آقای سرتیپی تهیه‌کنندهٔ فیلم نیز از کاربران خواست که از دانلود نسخهٔ رایگان فیلم خودداری کنند و دانلود رایگان را شرعاً و قانوناً حرام دانستند و گفتند از کسانی‌که این فیلم را به‌صورت قاچاق منتشر کرده‌اند، شکایت می‌شود.

رکوردهای فروش فیلم رحمان ۱۴۰۰

رحمان ۱۴۰۰ رکورد فروش روزانهٔ سینمای ایران را شکست. این فیلم با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون در روز ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ صاحب رکورد بیشترین فروش یک فیلم در یک روز شد. سال گذشته این رکورد در اختیار فیلم «هزارپا» بود.