موج گرایش به خداپرستی بعد از کرونا

محمود حکیمی با بیان این‌که در این روزهای کرونایی مشغول نوشتن خاطرات و پژوهش درباره «نهج‌البلاغه» است می‌گوید: بعد از اتمام این بیماری موجی از گرایش به خداپرستی را خواهیم داشت.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حال و هوایش در این روزهای کرونایی، گفت: یکی از افتخارات زندگانی من این است که از سال ۱۳۴۷ تا کنون در مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام» مقالات و داستان‌های دینی می‌نویسم. تشویق‌کنندگان من هم مرحوم شهید مطهری و آیت‌الله سبحانی هستند. آخرین داستان دینی‌ام که تا کنون ۱۲ قسمت آن در مجله «مکتب اسلام» چاپ شده، داستان «شکوفایی تشیع» است. در این داستان با ذکر مدارک نشان داده‌ام امروزه اندیشمندان و فرزانگان جهان در سراسر دنیا به تشیع روآورده‌اند، من یکی از دلایل این موضوع را، گذشته از کتاب آسمانی‌مان قرآن کریم، دو کتاب جاودانی «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» می‌دانم.

او سپس گفت: در چند سال اخیر برای نوشتن «شکوفایی تشیع» لازم دانستم کاوش دقیق‌تری در خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های «نهج‌البلاغه» داشته‌ باشم؛ به‌راستی خطبه‌ها و نامه‌های امیرالمومنین (ع) درون‌مایه‌های بسیار شگفتی دارند. به طور مثال کدام انسان آزاده‌ای است که فرمان تاریخی امام علی (ع) را به مالک اشتر  بخواند و پس از آن به سوی فرزانگی گام برندارد؟ در یک سال اخیر پژوهش تازه‌ای را در «نهج‌البلاغه» آغاز کرده و امیدوارم آن را هرچه زودتر به پایان برسانم و منتشر کنم. من این کتاب را برای نوجوانان می‌نویسم و قسمت‌هایی از این پژوهش را در داستان «شکوفایی تشیع» منتشر کرده‌ام.

حکیمی با بیان‌ این‌که این روزها بیشتر در خانه است، اظهار کرد: کار دیگری هم در دست دارم که قرار است در  انتشارات آرون منتشر شود. در میان کتاب‌های‌مان کتاب‌های زیادی داریم که افرادی  شرح زندگانی خود و حوادثی را که بر آن‌ها پیش آمده است، نوشته‌اند؛ مثلا ملک‌الشعرای بهار. در حال جمع‌آوری این خاطرات هستم و از کتاب‌ها به صورت خلاصه خاطراتی را انتخاب کرده‌ام. عنوان آن را احتمالا «خاطراتی از ادیبان و نویسندگان» بگذارم. البته چند خاطره هم از حاکمان آورده‌ام.  بخش آخر کتاب را هم به خاطرات خودم اختصاص داده‌ام و این روزها هم خاطرات خودم را می‌نویسم؛ این‌که چگونه  وارد عرصه داستان‌نویسی شدم، نوشتن برای «کیهان بچه‌ها» و پیوستن به جمع نویسندگان «مکتب اسلام».

این نویسنده خاطرنشان کرد: به نظرم یکی از فرصت‌هایی که کودکان و نوجوانان در این روزها به دست آورده‌اند خواندن کتاب است، البته  این موضوع تشویق پدر و مادر را هم می‌خواهد. کودکان دبستانی بیشتر داستان‌هایی را دوست دارند که با تصویر همراه است و نوجوانان بیشتر کتاب‌های تاریخی را دوست دارند.  مجموعه ۲۲ جلدی «تاریخ تمدن ایران و جهان» را برای نوجوانان نوشتم که با استقبال بچه‌ها روبه‌رو شد. یک دوره هم برای بزرگسالان نوشتم اما بزرگسالان استقبال نکردند. به نظرم برخی بزرگسالان از کتاب‌خوانی استقبال نمی‌کنند، امیدوارم در این تعطیلات اجباری، پدر و مادرها هم کتاب بخوانند.

 او همچنین درباره این‌که فکر می‌کند دنیای بعد از کرونا به چه شکل خواهد بود، گفت:  در درجه اول باید دعا کنیم زودتر این بیماری تمام شود. این بیماری هم برای مردم ما و هم برای مردم دنیا مصیبت‌آفرین بوده است. من معتقدم بعد از اتمام کرونا موج گرایش به خداپرستی در جهان شروع خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …