کارآفرینی، کانون و مرکز ثقل کار و تلاش و پیشرفت بشر در عصر حاضر است

ایسنا/هرمزگان رییس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با ارسال پیامی فرا رسیدن هفته کارآفرینی به عنوان بزرگترین اتفاق و رویداد هماهنگ درکل کشور را به جامعه تلاشگران عرصه مهارت آموزی کشور تبریک گفت.

محمد دلپسند در این پیام آورده است:

“بی‌تردید مهارت‌آموزی هنر تبدیل علم به عمل است و هفته ملی کارآفرینی هفته پاسداشت خدمات و زحمات عزیزانی است در شرایط سخت اقتصادی، با توجه به حوادث گوناگون و بی‌سابقه بخصوص پدیده منحوس کرونا برای رفاه جامعه انسانی و ایجاد رشد اقتصادی جامعه پیرامون خویش در راستای تحقق بیانات رهبری که همان«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» می باشد با حضور در عرصه های مهارتی و محیط های آموزشی، فراگیری مهارت راه را برای ورد به آینده ای روشن هموار می کنند .

کارآفرینی، کانون و مرکز ثقل کار و تلاش و پیشرفت بشر در عصر حاضر می باشد. گونه ای که عنصرکارآفرینی به عنوان موتور محرک تولید و توسعه اقتصادی و از سویی پرورش دهنده و تقویت کننده روحیه سرمایه گذاری و بهره وری در نیروی انسان تلقی می شود که لازمه توسعه کارآفرینی، آموزشهای اشتغال محور است.

آموزش های کارآفرینی و مهارتی نه تنها باعث رشد کمّی کارآفرینان می گردد بلکه موجب تحول در نسل های کارآفرینی و ارتقای سطح مهارت های کارآفرینی می شود.

در کشور ما بین نظام آموزشی و بازار کار هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی ارتباط منطقی وجود ندارد و به همین دلیل ایجاد هماهنگی بین نظام آموزش عالی به تناسب فارغ التحصیلان با نظام بازار کار جهت جلوگیری از اتلاف منابع ضرورت دارد. 

رسالت جهاد دانشگاهی بسته به شرایط و زمان های مختلف، متفاوت بوده و براساس مأموریت های مشخص در چارچوب شناسایی مشکلات اشتغال دانش‌آموختگان و فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی و ارائه راهکارهای اجرایی در قالب‌های ترویج، توانمندسازی و تسهیل‌گری اشتغال، اقدامات متعددی را انجام نموده و برخود میبالد که همواره بر اساس اجرای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند ” ما به علم احتیاج داریم، اما به پنجه‏ی کارآمد هم احتیاج داریم.”  گام برداشته تا آنجا که علاوه بر آموزش¬های کوتا مدت مهارتی و اشتغال محور براساس نیاز بازارکار و انجام “طرح سرباز مهارت”، آموزش کاربردی سربازان به منظور یادگیری مهارت‌های مرتبط با اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی در ایجاد شرایط مناسب برای زیست جوانان، عزم جدی را برای پرورش نیروی انسانی خلاق گمارده است.

اینجانب فرارسیدن هفته ملی مهارت و ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای به تمامی دست اندرکاران و تلاشگران عرصه مهارت آموزی، در استان هرمزگان تبریک عرض می کنم و امیدوارم با تلاش‌های ارزنده در این حوزه، شاهد رشد و توسعه کارآفرینی و اشتغال در جامعه باشیم.”

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …