معاون وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: با توجه به اهمیت آمادگی و فراهمسازی مقدمات لازم برای ورود و حضور جدی در بازار جهانی گردشگری در دوران کرونا و بعد از آن، ابعاد، محتوا و محدوده جفرافیایی برنامههای فرابخشی گردشگری به منظور اعتمادسازی و جذب حداکثری گردشگران بینالمللی تعیین شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری در تشریح دستاورد جلسه مشترک با نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دستگاههای ذیربط با گردشگری در خارج از کشور، گفت: برنامههای معاونت گردشگری در دوران بحران کرونا، تمرکز بر اصلاح مشکلات فعلی و توسعه زیرساختهای روابط بینالمللی صنعت گردشگری، ارتقای سطح همکاریهای گردشگری بینالمللی دوجانبه و چندجانبه از طریق برگزاری «وبینارهای مشترک مجازی» با بخش تخصصی گردشگری کشورهای بازار هدف برای توسعه گام به گام روند گردشگری بینالمللی در دوران کنونی و آمادهسازی تدریجی برای دوران بعد از کرونا به دستگاههای ذیربط با گردشگری در خارج از کشور منتقل شده است.
وی افزود: نمایندگان این دستگاهها ضمن برشمردن زمینههای همکاری فرابخشی گردشگری بینالمللی، آمادگی خود را برای بهرهگیری کامل از ظرفیتهای نمایندگیهای تابعه در خارج از کشور در قالب نقش حمایتی و تسهیلگری بویژه در زمینه معرفی و اطلاع رسانی قابلیتهای گردشگری کشور اعلام داشتند. در این نشست پیشنهاد شد از «بسته دیپلماسی گردشگری» به منظور ایجاد همگرایی و یکپارچهسازی میان نهادهای ذیربط گردشگری بینالمللی بهره گرفته شود.
او ادامه داد: وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان متولی صنعت گردشگری کشور به منظور تحقق بخشیدن به رسالتهای خود برای سیاستگذاری کلان و تدوین الگویی واحد، منسجم، جامع و پایدار، سند راهبردی توسعه گردشگری کشور را ارائه و ذیل آن احکامی از جمله «بسته دیپلماسی گردشگری» با ماهیت قانونی و لازمالاجرا شدن تعریف کرده است.
معاون گردشگری با اشاره به اینکه «بسته دیپلماسی گردشگری» به دنبال استفاده از دیپلماسی برای حرکت به سمت توسعه گردشگری و کمک به افزایش گردشگران ورودی است، اظهار کرد: در این بسته، ایران به دنبال معرفی چهره واقعی خود در سطح بینالملل، اصلاح تصویر منفی و زدودن ایرانهراسی برای تقویت انگیزه سفر به ایران و افزایش گردشگران ورودی است که با همکاری فرابخشی ذیل احکام سند توسعه راهبردی گردشگری محقق خواهد شد.
در حکم مربوط به بسته دیپلماسی گردشگری در سند راهبردی توسعه گردشگری آمده است: «وزارت امور خارجه با همکاری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با هدف افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور بسته دیپلماسی گردشگری را به گونه ای تهیه کند که منجر به ایجاد و ترویج تصویر ذهنی مثبت از ایران در کشورهای بازار هدف گردشگری مورد نظر وزارتخانه شود.»
انتهای پیام
منبع: ایسنا