کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» تالیف اکبر نصراللهی و هادی البرزی منتشر شد.
به گزارش ایسنا، دانش آیندهپژوهی، اکوسیستم جدید خبری، تحلیل نظریههای ارتباطات با توجه به تغییر ماهیت مخاطب خبر به کاربر، روندهای تاثیرگذار بر آینده خبر، آیندهپژوهی محتوای خبر و نمونه پژوهشهای آیندهپژوهیخبر و رسانه، فصلهای ششگانه این کتاب هستند که انتشارات آثار فکر آن را منتشر کرده است.
در بخشی از پیشگفتار کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» آمدهاست: شناخت آینده کمک خواهد کرد تا با آنچه در حال وقوع است، هماهنگ شویم و یا با بهرهگیری از فرصتها و دوری از تهدیدها بخواهیم مسیر خود را تعیین کنیم.
هرچند آینده بسیار وسیعتر از رسانههاست اما رسانهها هم عامل کوچکی نیستند و یکی از بازیگران تعیینکننده آینده هستند که در ساخت فردای ما نقش دارند، پس به مانند حال، در آینده نیز رسانهها نقش دارند و به نوعی شناخت آینده بدون شناخت نقش رسانهها، ممکن نیست.
انتهای پیام
منبع: ایسنا