معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از نظر علمی بازگشایی مدارس و دانشگاهها زودهنگام نخواهد بود.
به گزارش ایسنا و به نقل از مفدا، دکتر علیاکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت ظهر شنبه در پاسخ به سئوالی درباره زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها دارای دو بعد علمی و اجتماعی است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از نظر علمی زمانی ما میتوانیم در مورد بازگشایی مدارس صحبت کنیم که دو دوره ۱۰ روزه روند کاهنده ابتلا را شاهد باشیم و ویروس به میزان قابل ملاحظهای کاهش پیدا کرده باشد.
وی افزود: طبیعی است که زمان بازگشایی در مناطق مختلف یکسان نیست و به اینکه هر منطقه چه شرایطی داشته باشد بستگی دارد.
حقدوست اظهار داشت: از سوی دیگر بین مدارس و دانشگاه ها تفاوت است. در مورد دانشگاهها با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان از شهرستانهای مختلف حضور مییابند و بحث خوابگاهها را داریم باید شرایط سختگیرانهتری اعمال شود.
وی گفت: همچنین بچههای دبیرستانی با بچههای دبستانی متفاوت هستند و رفتارشان قابل کنترل است. توضیح علمی این است که برای بازگشایی بر اساس شرایط منطقه تصمیمگیری شود. ضمن اینکه به شرایط بینالمللی هم باید توجه کنیم.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: ضمن اینکه جو اجتماعی نیز مهم است و زمانی که والدین دانش آموزان و دانشجویان مضطرب باشند حتی اگر مدارس و دانشگاهها هم باز باشند مشارکت خانواده ها کم است. ضمن اینکه به صورت اقناعی هم باید توضیح دهیم و توصیههایی در زمان بازگشایی داشته باشیم. از نظر علمی بازگشایی مدارس و دانشگاهها زودهنگام نخواهد بود.
رئیس کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا همچنین در پاسخ به سئوالی درباره آزمونهای کشوری نیز گفت: ما چندین سناریو را برای آزمونها ترسیم کردیم. این سناریوها بر این اساس که بتوانیم با سرعت قابل قبولی در چند هفته آینده شرایط مطلوبی داشته باشیم تا شرایط سختگیرانه متفاوت است.
وی افزود: ممکن است که کمی از استانداردهای آموزشی حضوری کمی عدول کنیم و توجه کنیم که کسر کوچکی از آموزش از راه دور و آموزشهای مجازی که قبلا به آموزش اختصاص داده بودیم امروز رکن اصلی آموزش است و باید به آموزش از راه دور بها دهیم.
حقدوست افزود: ممکن است امتحانات جامع را به تعویق بیاندازیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: عزم بنده و سایر معاونان آموزشی دانشگاهها این است که با درک شرایط موجود استانداردهای آموزشی را با دقت و وسواس مدنظر داشته باشیم و از افت تحصیلی جلوگیری کنیم.
انتهای پیام
منبع: ایسنا