روشی برای انتخاب بهترین هدهای جدید چاپگر دیجیتال از سوی محققان دانشگاهی

به منظور شناسایی و معرفی بهترین نوع هدهای چاپگر دیجیتال در صنعت، محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر روشی را برای ارزیابی فنی این هدها ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، سمیرا موحدی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح “ارزیابی فنی هدهای جدید چاپگرهای دیجیتال چاپ منسوجات با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی”، هدف از اجرای این طرح را اولویت بندی معیارهای فنی هدهای چاپگر دیجیتال منسوجات برای شناسایی نیاز این بخش و انتخاب هدهای جدید ارائه شده در بازار جهانی، دانست و گفت: هد، مهمترین قطعه یک ماشین چاپگر دیجیتال است که ویژگی‌ها، سرعت و کیفیت چاپ را تعیین می‌کند و اجرای این طرح می‌تواند تا حدودی از نظر معرفی و بررسی ویژگی‌های چند نمونه از هدهای جدید و به روز دنیا و شناخت اولویت‌های موردنظر صنعتگران در انتخاب آنها موثر باشد.

وی با اشاره به فرآیند اجرای پروژه خاطر نشان کرد: در ابتدا چند نمونه از جدیدترین هدهای ارائه شده در بازار روز دنیا توسط بهترین کمپانی‌های تولیدکننده آنها، شناسایی و با مطالعه تکنولوژی آنها، ویژگی‌های فنی پر اهمیتشان بررسی شد و به عنوان معیارهای تعیین کننده، مورد نظر قرار گرفت و پس از آن از طریق طراحی پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات بر مبنای مصاحبه با صنعتگران چاپ دیجیتال پارچه و استفاده از روش تصمیم گیری تحلیل سلسله مراتبی، معیاهای موجود، با توجه به اولویت‌های موردنظر صنعتگران در انتخاب هد، رتبه بندی شدند.

موحدی با بیان اینکه در نهایت اولویت بندی هدهای موجود بر اساس ویژگی‌ها و معیارهای بررسی شده، ارائه و بهترین گزینه از بین هدهای موجود، انتخاب و پیشنهاد شد، اظهار کرد: تهیه دیتاشیت‌ها و اطلاعات فنی و تجاری هدها از کمپانی‌های سازنده آنها در کشورهای خارجی از چالش‌های این طرح بوده است.

این محقق با اشاره به نتایج به دست آمده از این مطالعات، یادآور شد: از نتایج بررسی‌های این طرح می‌توان برای کمک به انتخاب بهتر هد چاپگر در صنعت اشاره کرد. 

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این طرح از سوی سمیرا موحدی دانش آموخته و با راهنمایی دکتر محمدرضا بابائی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجرایی شده ست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

برند برشکا و محصولات این برند اسپانیایی

برند برشکا در سال ۱۹۹۸ در اسپانیا تأسیس شد و از آن زمان تاکنون محبوبیت …