معرفی و شیوه بازی سریال گل یا پوچ مهران مدیری

مهران مدیری در جدیدترین برنامه خود به سراغ مسابقه “گل یا پوچ” رفته است و این اقدام او را می‌توان حرکتی در جهت حفظ و ترویج یکی از بازی‌های اصیل ایرانی دانست. مدیری با اشاره به اینکه “گل یا پوچ” یک بازی بومی است و برخلاف بسیاری از برنامه‌های دیگر، نسخه‌ای کپی‌شده از برنامه‌های خارجی نیست، تاکید می‌کند که این بازی سنتی که اغلب در جمع‌های خانوادگی انجام می‌شود، حالا به یک شوی تلویزیونی تبدیل شده است. از این منظر، می‌توان این مسابقه را به عنوان یکی از نوآورانه‌ترین اجراهای اخیر در حوزه نمایش خانگی تلقی کرد.

معرفی سریال گل یا پوچ

مسابقه گل یا پوچ که از فیلیمو و هکس دانلود پخش می‌شود، یک بازی گروهی هیجان‌انگیز است که در هر قسمت، تیم‌های مختلف در قالب رقابت‌های حذفی و نفس‌گیر به مصاف یکدیگر می‌روند. در این مسابقه، دو تیم ۳ نفره رو در روی هم قرار گرفته و بازی گل یا پوچ را بر اساس قوانین خاص این برنامه اجرا می‌کنند.

قوانین این بازی بسیار ساده و قابل فهم هستند. هر بار که گل در دست یکی از تیم‌ها باشد، تیم مقابل باید با سه تلاش، محل گل را حدس بزند. در صورتی که موفق به حدس زدن شود، کنترل بازی را به دست می‌آورد، اما اگر حدس نادرست بزند، تیمی که گل را پنهان کرده، یک امتیاز کسب می‌کند. همچنین اگر تیم مقابل بتواند گل را در اولین تلاش پیدا کند و هیچ کدام از دست‌ها را پوچ نکند، ۲ امتیاز به دست می‌آورد.

نکته جالب این است که دکور مسابقه “گل یا پوچ” با الهام از قهوه‌خانه‌های قدیمی و نقاشی‌های سنتی آن‌ها طراحی شده است، که فضایی کاملاً ایرانی و منحصر به فرد به مسابقه می‌بخشد.

 

زمان پخش سریال گل یا پوچ

مسابقه جذاب و کاملا ایرانی گل یا پوچ با اجرای مهران مدیری از یکشنبه ۷ مرداد پخش می‌شود. پس از این به بعد یکشنبه‌ها ساعت ۸ صبح منتظر این گیم شو باشید.

 

عوامل سریال گل یا پوچ

گل یا پوچ به کارگردانی نیک یوسفی و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده، جدیدترین برنامه اختصاصی فیلیموست. از عوامل اصلی این سریال‌می‌توان به مجری طرح: محمد اسدزاده، مدیر هنری: فرید ناظرفصیحی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، تدوین: نرگس صمیمی، کارگردان تلویزیونی: محمدرضا درخشان، طراح صحنه و دکور: سهیل دانش اشراقی، مدیر تولید: حسن صفری، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: پوپک مظفری، موسیقی: بهنام راد و طراح لباس: گلاره دربندی اشاره کرد.

کارت‌های بازی گل یا پوچ چیست؟

در هر دست بازی علاوه بر اینکه هر گروه اجازه دارد سه بار دستور خالی بازی بدهد می‌تواند از یک کارت هم استفاده کند. کارت‌هایی حاوی برخی دستورها که به تیم حدس زننده کمک می‌کند تا راحت‌تر گل را پیدا کند؛

کارت سنگ مفت گنجشک مفت

این کارت به تیم حدس زننده کمک می‌کند که اگر یکبار اشتباه کند و گل را درست حدس نزند یک دست دیگر را که به آن مشکوک است باز کند.

کارت گوی بزرگ

این کارت به تیم حدس زننده کمک می‌کند تا به تیم مقابل دستور دهد تا به جای بازی با گوی معمولی با گوی بزرگتر بازی کند. در واقع بازی با گوی بزرگتر سخت‌تر می‌شود و گل زودتر لو می‌رود.

کارت گوی صدا دار

کارت گوی صدا دار یکی از هیجان‌انگیزترین کارت‌های بازی است. چون به تیم حدس زننده کمک می‌کند تا گل را از تیم مقابل راحت‌تر پس بگیرد چرا که تیم مقابل مجبور از با گویی بازی کند که با هر حرکت صدا می‌دهد!

 

پوسترهای سریال گل یا پوچ

Check Also

معرفی سریال های شبکه نمایش خانگی درحال پخش

در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی جدیدترین سریال های شبکه نمایش خانگی …