پاندای کونگ‌فوکار 4 به رتبه نخست باکس افیس رسید

Kung Fu Panda 4 توانست با مزیت‌هایی وارد بازار آخر هفته شود: این یک برند شناخته شده است که به رغم کاهش برخی از بازده‌های داخلی، همچنان به طور جهانی موفق بوده است. این فیلم وارد بازاری شد که از زمان اکران Wonka و Migration قبل از کریسمس، فاقد فیلم‌های خانوادگی جدید بود. همچنین، با یک حماسه علمی تخیلی روبه‌رو شد که طرفداران خاص خود را دارد و ممکن است در آخر هفته افتتاحیه بیشتر فروش خود را داشته باشد. به عبارت دیگر، تمام علائم برای رسیدن به نتیجه‌گیری غیرقابل‌تردید وجود داشت که فیلم چهارم پاندا پیشتاز خواهد بود، و این درست بود. با این حال، مبلغی که باید کسب کند تا Dune: Part Two را از میدان به در کند، داستان دیگری است. و این خبر خوبی برای سینماها است.

Kung Fu Panda 4 توانست Dune را از صدر جدول باکس افیس پایین بکشد

اولین فیلم Kung Fu Panda در ژوئن 2008 با 60.2 میلیون دلار افتتاح شد و با بیش از 215 میلیون دلار فروش داخلی به پایان رسید. اولین دنباله آن در ماه مه 2011 با افتتاحیه 47.6 میلیون دلاری وارد سینماها شد و با 165.2 میلیون دلار به پایان رسید. پنج سال بعد، آن‌ها تلاش کردند که در ماه ژانویه فیلم را اکران کنند و نتیجه یک افتتاحیه 41.2 میلیون دلاری و یک پایان 143.5 میلیون دلاری بود. البته این ارقام فقط در آمریکای شمالی بودند. به صورت جهانی، این یک مجموعه 1.8 میلیارد دلاری است که حتی فیلم سوم آن بیش از 521 میلیون دلار فروش داشت. اما حتی یک کمبود در فیلم‌های خانوادگی به معنای این نیست که خانواده‌ها از دیدن همان چیزهای قدیمی خسته نشده‌اند، بنابراین پیش‌بینی اینکه Kung Fu Panda 4 کمتر از 40 میلیون دلار افتتاحیه داشته باشد، دور از ذهن نبود. در عوض، این فیلم 58.3 میلیون دلار فروش داشت.

اکنون، ما در مورد رکوردشکنی در ماه مارس صحبت نمی‌کنیم. این فیلم به سختی به 20 فیلم برتر این ماه از نظر افتتاحیه وارد شده است، در کنار Creed III (با 58.3 میلیون دلار)، بسته به تخمین‌های نهایی. اما تقریباً با افتتاحیه فیلم اصلی برابر شدن، جای خوبی برای شروع است. فیلم‌هایی که در این ماه بیش از 50 میلیون دلار افتتاحیه داشتند، همه به بیش از 150 میلیون دلار دست یافتند، مگر اینکه شما Watchmen یا بخشی از سریال Divergent باشید. Home و The Boss Baby هر کدام با افتتاحیه کمتر از 175 میلیون دلار به این رقم رسیدند. این‌ها ارقام قوی برای تولیدی هستند که تنها 85 میلیون دلار هزینه داشت، که به مراتب کمتر از سه فیلم اول است که بین 130-150 میلیون دلار هزینه داشتند و همچنان همه آن‌ها موفق بودند. با 80 میلیون دلار فروش جهانی تاکنون، Kung Fu Panda 4 در راه موفقیت است.

 

Dune: Part Two به شماره 2 سقوط می‌کند با فروش سالم 41 میلیون دلاری

هنگامی که Dune: Part One در مرحله واکسیناسیون همه‌گیری در اکتبر 2021 منتشر شد، بیش از 41 میلیون دلار فروش داشت، با وجود اینکه همان آخر هفته در HBO MAX (به عنوان نام آن زمان) نیز پخش شد. با رقابت کمی در دومین هفته‌اش، بیش از 62٪ کاهش داشت و به 15.4 میلیون دلار رسید. با توجه به معیارهای کلی، Dune: Part Two احتمالاً با کاهشی سنگین در حدود 50 تا 60 درصد مواجه می‌شد. در عوض، تنها 44٪ کاهش داشت و 46 میلیون دلار فروخت و مجموع آن را در 10 روز اول به 157 میلیون دلار رساند. این هفتمین بهترین آغاز در ماه مارس است، که Logan (با 152.9 میلیون دلار) را پشت سر گذاشته است، که در هفته دوم خود 38.1 میلیون دلار فروش داشت. ارقام آخر هفته Dune: Part Two نیز بیشتر از نهمین بهترین آغاز ماه مارس، Oz: The Great and Powerful (با 41.2 میلیون دلار در دومین هفته) است که بیش از Logan فروش داشت. این اکنون نشان می‌دهد که فروش داخلی بالقوه‌ای در حدود 250 میلیون دلار دارد و با 367 میلیون دلار در سراسر جهان تاکنون، صدای نفس‌گیر طرفداران Dune: Messiah برای اعلام رسمی ساخت فیلم بعدی به گوش می‌رسد.

همچنین در آخر هفته گذشته فیلم ترسناک Imaginary از Lionsgate اکران شد. این فیلم برای منتقدان نمایش داده نشد، اما با 32٪ در Tomatometer، سومین فیلم با نقد بدترین منتشر شده در سال 2024 است، پس از Night Swim (با 22٪) و Madame Web (با 12٪). فیلم با افتتاحیه 10 میلیون دلاری شروع شد که هنوز برای تولیدی 10 میلیون دلاری مبلغ قابل توجهی است. هر فیلم ترسناک ارزان‌قیمتی به خاطر نمی‌ماند، اما آن‌ها تمایل دارند پول خود را به دست آورند و حتی بیشتر برای تأمین مالی فیلم بعدی. اما از شیاطین کافی است؛ ما همچنین فرشتگانی داشتیم که در آخر هفته در سینماها افتتاحیه داشتند. فیلم Cabrini از کارگردان فیلم Sound of Freedom، که توسط Angel Studios اکران شد، درباره زنی است که در اواخر قرن نوزدهم در نیویورک برای فقرا تلاش می‌کرد. این فیلم آخر هفته با 7.5 میلیون دلار شروع شد، بیشتر از فیلم Ordinary Angels با بازی Hilary Swank که چند هفته پیش اکران شد. آن فیلم در سومین هفته اکران خود تنها 2 میلیون دلار فروخت و مجموع آن به 16.1 میلیون دلار رسید.

در رتبه پنجم فیلم Bob Marley: One Love قرار دارد که تلاش می‌کند به 100 میلیون دلار برسد. برای هفته‌ها این روند نشان می‌دهد که این فیلم بین 95 تا 100 میلیون دلار فروش خواهد داشت. اما با 4 میلیون دلار این آخر هفته، اکنون کمی بیش از 89 میلیون دلار فروش داشته است، تقریباً 300 هزار دلار بیشتر از فیلم Just Go with It با بازی Adam Sandler و Jennifer Aniston پس از 26 روز اکران. آن فیلم در چهارمین هفته خود 6.4 میلیون دلار فروخت و با 103 میلیون دلار به پایان رسید، بنابراین رقابت نزدیکی خواهد بود. در سطح جهانی، One Love بیش از 160 میلیون دلار فروش داشته است و این تولید 70 میلیون دلاری نیز به سختی می‌تواند سودی از نمایش سینمایی کسب کند.

همه خانواده‌ها آخر هفته به دیدن Kung Fu Panda 4 نرفتند. فیلم Migration از Universal به کشیدن پول ادامه داد – 1.1 میلیون دلار به طور دقیق (تخمینی)، که مجموع فروش داخلی آن را به بیش از 125 میلیون دلار رساند. این درآمد آخر هفته به سختی توسط Madame Web از Sony با 1.13 میلیون دلار شکست خورد؛ مجموع فروش آن تنها 42.6 میلیون دلار است. کمدی بوکس زنان چینی Yolo با 840 هزار دلار در 200 سینما در جایگاه نهم افتتاح شد. قدرت زنان همچنین در مرکز فیلم Love Lies Bleeding از Rose Glass با بازی Kristen Stewart قرار دارد که A24 این آخر هفته در پنج سینما اکران کرد و 167 هزار دلار فروش داشت. این دومین بهترین میانگین درآمد برای هر سینما در سال جاری است (33,493 دلار) پس از فیلم The Taste of Things از IFC (43,350 دلار). این فیلم هفته آینده در 1,200 سینما اکران خواهد شد و باید بتواند خود را به 10 فیلم برتر برساند. فیلم Problemista از Julio Torres، که آن هم از A24 است، در دومین آخر هفته خود 206 هزار دلار در 20 سینما فروخت. مجموع فروش آن اکنون به 386 هزار دلار رسیده است.

منبع: rottentomatoes

Check Also

معرفی سریال های شبکه نمایش خانگی درحال پخش

در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی جدیدترین سریال های شبکه نمایش خانگی …