اعتراض مسافران ایرانی ترکیش ایر در مشهد به کجا رسید؟

بامداد امروز برخی از مسافران پرواز ترکیش ایر در فرودگاه مشهد نسبت به دریافت تست PCR مجدد از آنها و رها کردن مسافران بدون اخذ شماره تماس برای اعلام نتیجه این تست اعتراض کردند که به گفته معاون سازمان هواپیمایی، این مشکل و درگیری با دخالت و کمک نیروی انتظامی حل شد.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱:۴۵ امروز پرواز ترکیش ایر ۱۳۷ مسافر ایرانی را از استانبول در فرودگاه مشهد  به زمین نشاند که البته به غیر از ۴۰ نفر از این مسافران بقیه آنها از دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی به صورت کانکشنی به ایران آمده بودند. این پرواز با مشکلاتی در دریافت تست از مسافران مواجه و سبب اعتراض آنها در فرودگاه مشهد شد.

در این باره ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی به ایسنا گفت: در پرواز بامداد امروز ترکیش ایر به مقصد مشهد مشکلاتی پیش آمده که سبب اعتراض و درگیری مسافران شد که البته این مشکل با کمک نیروی انتظامی حل شد.

وی افزود: براساس قانون و مصوبه ستاد کرونا مسافرانی که از کشورهای پرخطر به ایران وارد می شوند باید با وجود در اختیار داشتن پاسخ منفی تست پی سی آر دوباره در فرودگاه های مقصد تست PCR بدهند.

جلالی ادامه داد: در این پرواز حدود ۱۰ دلار از مسافران برای تست پی سی آر دریافت شد و برخی از مسافران نسبت به این مسئله اعتراض داشتند که چرا مسوولان وزارت بهداشت از آنها شماره تماسی نگرفتند که پاسخ تست آنها را برایشان ارسال کنند. و این گونه تصور شده بود که تنها قصد ناظران بهداشتی دریافت پول برای تست بوده است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی تاکید کرد: گرچه بهترین گزینه در زمانی که از مسافران تست گر فته می شود این است که روی فرمهای آنها شماره تماسشان را بنویسند اما تمامی اطلاعات مسافران در اختیار سیستم حمل و نقل هوایی است و اگر وزارت بهداشت یا ستاد کرونا شماره تماس مسافران را بخواهند در اختیارشان قرار می دهیم.

محمود امانی بنی، مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی نیز در این باره به ایسنا گفت: اعتراض برخی از مسافران این بوده که همه آنها باید در صف می ایستادند تا تستهایشان را نشان داده و دوباره از آنها تست گرفته شود. البته با توجه به این که بسیاری از این مسافران به صورت کانکشنی ابتدا به استانبول رفته بودند و پس از آن به مشهد آمده بودند، یک بار در کشور مبدا و برای دومین بار در استانبول از آنها تست PCR گرفته شده بود و انها نسبت به این مسئله که دوباره و برای سومین مرتبه باید تست PCR کرونا بدهند گلایه داشتند و برخی از مسافران در صفها به بهانه این که مبتلا به کرونا نشوند نایستادند و از گیت خروجی رد شدند که این مسئله موجب اعتراض مسافران دیگر این پرواز شد.

وی اعلام کرد: این مسئله را با مسوولان علوم پزشکی استان و سازمان هواپیمایی در میان گذاشتیم و قرار است آنها با ستاد ملی کرونا جلساتی برگزار کنند تا مشکل را حل کنند اما صنعت هوانوردی همواره تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …