تامین سوخت نیروگاه ها در فصل سرما در حال پیگیری است

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران تاکید کرد: اقدامات لازم برای تامین سوخت نیروگاه ها در زمان اوج مصرف گاز در فصل سرما با جایگزینی سوخت مایع در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر محرابیان پس از حضور در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با حضور در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر تلاش شده در بخش خانگی میزان قطعی های برق را به حداقل برسانیم. مردم نیز ملاحظه می کنند این قطعی ها به حداقل رسیده و در خیلی از مناطق صفر شده است. در نقاطی که ممکن است قطعی برق داشته باشیم؛ به دلیل مشکلات فنی یا افت فرکانس یا مشکلاتی از این قبیل است.

وی در ادامه اظهار کرد: در بخش صنعت هم بسیاری از صنایع مشکلات مربوط به برقشان تا حد زیادی حل شده است. مثلا در صنعت سیمان تقریبا محدودیت ها خیلی کم تر شده است. البته صنایع باید مدیریت ساعت پیک داشته باشند و در ساعت اوج مصرف، میزان مصرف خود را کاهش داده و اوج مصرف خود را به ساعات غیرپیک منتقل کنند. در صنایعی مانند سیمان و فولاد شرایط خیلی بهتر از گذشته شده است. 

وزیر نیرو در ادامه تصریح کرد: نگرانی هایی در خصوص موضوع سوخت زمستانی نیروگاه ها وجود دارد. ما در حالی دولت را تحویل گرفتیم که مخازن سوخت نیروگاه ها در حداقل ممکن است. در طول دو هفته اخیر ما و وزارت نفت در حال برنامه ریزی هستیم تا به نیروگاه ها سوخت رسانی داشته باشیم. یکی از برنامه ها این است که در اوج مصرف گاز که تامین گاز نیروگاه ها به حداقل می رسد بتوانند از سوخت دوم که سوخت مایع است در نیروگاه ها استفاده شود. 

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰ میلیون لیتر حمل سوخت مایع به نیروگاه ها انجام می‌دهیم اما اگر آن را به ۳۵ میلیون لیتر برسانیم تا آبان ماه امیدواریم ذخایر نیروگاه ها را پرکرده و شرایط را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …