فقط ۱۰۰۰دانشجوی خوابگاهی واکسن زده‌اند/واکسیناسیون یک بیستم برای بازگشایی دانشگاه کفایت نمی‌کند

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه به زودی آغاز می شود، گفت: امید این است واکسیناسیون دانشجویان تا پایان مهر انجام شود تا بتوانیم از آبان شاهد حضور بیشتر دانشجویان در کلاس ها باشیم.

دکتر سعدالله نصیری قیداری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب گزارشی از روند واکسیناسبون در دانشگاه شهیدبهشتی ارائه داد و افزود: خوشبختانه ما توانستیم واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه را آغاز کنیم و این کار به خوبی پیش رفت و تاکنون تمامی اعضای هیات علمی به همراه کارکنان دز اول واکسن را دریافت کردند و دز دوم نیز تا چند روز آینده به اتمام می رسد.

وی در ادامه گفت: واکسیناسیون در دانشگاه شهیدبهشتی به زودی آغاز می شود اما  واکسیناسیون دانشجویان باید یک سیاست کشوری در وزارت علوم باشد و واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارکنان توسط خود دانشگاه ها امکان پِذیر بود اما در مورد دانشجویان باید سیاست واحدی از سوی دولت داشته باشیم.

وی گفت : ما از اینکه دانشجویان در اولین فرصت امکان حضور در فضای فیزیکی دانشگاه داشته باشند، استقبال می‌کنیم اما اجازه نداریم در خصوص حضور یافتن یا نیافتن آنها در دانشگاه سرخود تصمیم بگیریم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت : در حال حاضر ما دقیقا نمی دانیم تا کی واکسیناسیون دانشجویان انجام خواهد شد و آیا برای ما مقدور خواهد بود تا پایان مهر دوز اول و دوم واکسن را به تمامی دانشجوبان بزنیم یا خیر. امید این است واکسیناسیون دانشجویان تا پایان مهر انجام شود تا بتوانیم از آبان شاهد حضور بیشتر دانشجویان در کلاس ها باشیم.

وی تاکید کرد : در خصوص حضور دانشجویان در دانشگاه ها فقط موضوع تصمیم مدیریت دانشگاه نیست بلکه خانواده ها نیز تصمیم گیرنده هستند و اینکه آیا خانواده ها در شرایطی که واکسیناسیون کامل نشده و پروتکل های بهداشتی  کاملا رعایت نشود، حاضر هستند فرزندان خود را به دانشگاه بفرستند. به طور کلی آرزوی ما این است که شاهد حضور دانشجویان باشیم اگرچه آموزش مجازی در بسیاری از جنبه ها مفید است اما نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد و ارائه دروس کارگاهی و آزمایشگاهی نیز به شیوه مجازی نیست ممکن نیست.

قیداری تاکید کرد: در حوزه تغذیه، خوابگاه و رستورانهای دانشگاه نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم چرا که تامین سلامت دانشجویان برای ما مهم است اما به طور کلی حضور دانشجویان در این مراکز به سیاست دولت در حوزه واکسن بستگی دارد و این که تزریق دوز دوم واکسن چه زمانی اتفاق خواهد افتد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید به اینکه حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه ما واکسن دریافت کردند، گفت: این تعداد دانشجو فقط یک بیستم جمعیت دانشجویی این دانشگاه را شامل می شود و برای بازگشایی حضوری دانشگاه کفایت نمی کند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …