تامین آب استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو است

وزیر نیرو گفت: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد؛ به گونه‌ای که اولین جلسات بررسی نحوه تامین آب پایدار استان با حضورکارکنان و مدیران وزارت نیرو به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی و کمی آب شرب شهرها و روستاهای خوزستان از اولویت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است، افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب ۲۶ شهر وحدود ۱۶۰۰ روستای استان را تامین می‌کند علاوه بر آبگیری از سد کرخه، از منابع با کیفیت سد دز نیز بهره‌مند خواهد شد و برهمین اساس در سه جبهه کاری سامانه آبرسانی از سد دز از طریق انتقال آب از کانال چمران در دستور کار قرار گرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی فشرده علاوه بر ارتقایکیفیت آب از طریق انتقال آب از سد دز، نسبت به افزایش ظرفیت انتقال آب به خصوص در شهرهایی از جمله دشت‌آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام شده است.

محرابیان در تشریح این طرح بزرگ آبرسانی گفت:  طرح مذکورشامل تامین آب غدیر از منابع آب دز به ظرفیت ۱۰ متر مکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس به ظرفیت ۵ متر مکعب در ثانیه برای شهرستان‌های تحت پوشش طرح و تکمیل و توسعه ایستگاه پمپاژ چمران به ظرفیت ۵ متر مکعب در ثانیه برای شهرستان اهواز است.

وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای این پروژه به‌طور معمول حدود ۲۴ ماه زمان نیاز دارد، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که در حال تامین است و به سازمانآب و برق خوزستان تکلیف شده تا ظرف مدت کمتر از یک سال این پروژه اجرا شود.

وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه استان خوزستان در یکی ازخشک‌ترین سال‌های تاریخی خود از نظر بارندگی قرار دارد با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی استان خوزستان مشکل خاصی وجود نداردو نیاز آبی بالغ بر ۱۶۵ هزار هکتار کشت‌های تابستانه ایناستان تامین شده که برخی از کشت‌ها تا آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …