تغییر نگاه وزارتخانه راه و شهرسازی به پژوهش‌های دانشگاهی

ایسنا/اصفهان وزیر راه و شهرسازی گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های اصفهان در حوزه‌های دریایی، آی تی و در بخش عمران، پیشرو بوده‌اند و ما در وزارت راه و شهرسازی سعی کردیم نگاه بی میلی که به پژوهش در حوزه فناوری و دانشگاه وجود داشت، تغییر دهیم و آن را به دستگاهی تبدیل کنیم که میل دارد برای ارتباط با فناوری و به روز رسانی فرآیندها، به سمت سریع طی کردن مسیر توسعه حرکت کند.

محمد اسلامی، امروز (پنج شنبه_۳۰ اردیبهشت ماه) در آیین افتتاح آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از نیازهای همیشگی توسعه، همراه کردن پژوهش و کابردی بودن آن برای نیازهای جامعه است و وزارت راه و شهرسازی به این موضوع اهتمام ویژه دارد.

وی ادامه داد: با همین رویکرد برای راه اندازی آزمایشگاه جامع برای قیر، آسفالت و بتن یا با سرمایه گذاری مشترک تصمیم گیری کردیم و اعلام می کنیم که افتتاح این آزمایشگاه آغاز حرکت است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دستورکارهای گوناگون و پروژه‌های این آزمایشگاه باید پیوست اجرایی داشته باشد و از امروز پروژه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی از ظرفیت این آزمایشگاه استفاده کنند. البته این امر مستلزم کار اعضای هیأت علمی و تحصیلات تکمیلی است که پیرو این مسئله پژوهش های فناورانه خود را انجام دهند.

اسلامی یادآور شد: دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از مفاخر علمی کشور به شمار می رود که دارای اساتید برجسته و محیط مجهز است. بخشی از این دانشگاه که قدمت ۳۰ ساله دارد، در رشد فناوری در کشور تاثیرگذار بوده و مطمئنم با همراهی ریاست دانشگاه، آزمایشگاه جامع برای اهدافی که تعریف شده موثر واقع می شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها و پژوهشکده های اصفهان در حوزه های دریایی و آی تی و در بخش عمران، پیشرو بوده اند و ما در وزارت راه و شهرسازی، سعی کردیم  نگاه  بی میلی که به پژوهش در حوزه ی فناوری و دانشگاه وجود داشت، تغییر دهیم و آن را به دستگاهی تبدیل کنیم که میل دارد برای ارتباط با فناوری و به روز رسانی  فرآیندها، به سمت سریع طی کردن مسیر توسعه حرکت کند.

وی افزود: به این منظور که در حوزه صنعت ریلی هم دانشگاه های صنعتی  بتواند ایفای نقش کنند از دانشگاه و موسسات دعوت می کنیم که دستاوردهای خود را در این زمینه به ما ارائه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …