جزییات سفرهای هوشمند برای واکسینه شده‌ها

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی جزییات پروتکل‌های جدید برای اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که واکسیناسیون کرونا بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیش از ۲۹ میلیون و ۴۵۳ هزار دز رسیده است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش سرعت واکسیناسیون تا دو میلیون دز در روز و لغو ممنوعیت سفر و محدودیت‌های کرونایی برای کسانی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، خبر داد. چرا که به گفته او قرار است محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های هوشمند پس از واکسیناسیون اجرا شود.

رضا نفیسی -رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اجرای سیستم هوشمند کرونا مدتی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر اساس آن مقرر شده، اطلاعات افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، وارد این سیستم شود و محدودیت‌های کرونایی مانند ممنوعیت‌های سفر برای آن‌ها لغو شده و کاهش یابد.

وی افزود: به گونه‌ای که اگر این افراد واکسینه شده خواستند برای سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی خود اقدام کنند، مشکلی برای آن‌ها وجود نداشته باشد بتوانند این کار را انجام دهند و حتی بدون مشکل به سفرهای خارجی بروند.

رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: یکی دیگر از مزایای سیستم هوشمند کرونا این است که به عنوان مثال اگر فردی در هواپیما با وجود واکسینه شدن یا علیرغم منفی شدن تست کرونا،  به این بیماری مبتلا شد به سرعت وضعیت بقیه مسافران در هواپیما از وضعیت سفید به نارنجی یا قرمز تغییر می‌کند و به آن‌ها هشدار می‌دهیم که مراقب باشند و پروتکل‌های احتیاطی را رعایت کنند.

نفیسی گفت: بر این اساس مقرر شده تا اطلاعات همه مسافران را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهیم و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز اطلاعات واکسینه‌شده‌ها و مبتلایان کرونایی را در اختیار سیستم حمل و نقل قرار دهد تا مانند سامانه ماسک از آن استفاده کنند.

وی گفت: سیستم هوشمند کرونا در حال بحث و بررسی نهایی است و هر زمانی که به ما دستور دهند آن را اجرایی خواهیم کرد تا بتوانیم با سرعت و دقت بیشتری ویروس کرونا را در کشور رصد کنترل کنیم. البته در صورت اجرای آن، مانند سامانه ماسک به بخش‌های مختلف حمل و نقل اعلام شده و آن‌ها نیز موظف به اجرای آن خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …