مالت به گردشگران اعانه می‌دهد

مقام‌های «مالت» قصد دارند برای احیای صنعت گردشگری آسیب‌دیده این کشور به هر یک از گردشگرانی که مدت مشخصی را در این کشور سپری کنند اعانه بدهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، کشور مالت قصد دارد برای احیای گردشگری و پیشی‌گرفتن از مقاصد دیگر به گردشگران خارجی که در تابستان پیش رو دست کم سه روز را در این جزیره مدیترانه‌ای سپری می‌کنند تا ۲۰۰ یورو پرداخت کند.

روز جمعه «کلیتون بارتولو» وزیر گردشگری مالت اعلام کرد با توجه به این‌که اغلب محدودیت‌های کرونایی تا یکم ژوئن لغو خواهد شد گردشگرانی که به طور مستقیم برای تعطیلات تابستان در هتل‌های این کشور جا رزرو کنند این اعانه را دریافت خواهند کرد.

آمار شورای جهانی گردشگری و مسافرتی نشان می‌دهد صنعت گردشگری به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۲۷ درصد از اقتصاد مالت را دربرگرفته است اما حوزه گردشگری این کشور در دوران کرونا به شدت دچار خسارت شده است.

در سال ۲۰۱۹ مالت بیش از ۲.۷ میلیون گردشگر خارجی جذب کرد اما از زمانی که شیوع این ویروس در مارس ۲۰۲۰ مشخص شد این آمار تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد.

به گفته «بارتولو» میزان اعانه پرداختی برای گردشگرانی که در هتل‌های پنج‌ستاره، چهارستاره و سه‌ستاره اقامت دارند متفاوت خواهد بود.

با توجه به این‌که ۴۲ درصد بزرگسالان مالت دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند این کشور  یکی از بالاترین آمارهای واکسیناسیون در اتحادیه اروپا را به ثبت رسانده است.

آمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور نیز روند نزولی داشته است.

به گفته «بارتولو» با توجه به این‌که بریتانیا یک‌سوم گردشگران مالت را تشکیل می‌دهد مذاکراتی برای افزایش سفر بین این دو کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …