کاهش ۲۰ درصدی ورودی آب به سدهای تهران

در حال حاضر میزان ورودی سدهای پنچگانه استان تهران از ابتدای سال آبی ۱۲۱.۵ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۵۱ میلیون مترمکعب بود، ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به‌گزارش ایسنا، حجم آب ورودی به مخازن سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو از ابتدای سال آبی تاکنون (۳ آذرماه) به ترتیب ۳۰، ۲۵، ۲۵، ۲۱ و ۲۰ میلیون مترمکعب بوده است که به غیر از سدهای امیرکبیر و طالقان در سایر سدهای استان با کاهش حجم ورودی آب مواجه هستیم.

محمد شهریاری – مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در این راستا به کاهش ۱۰۴ میلیون متر مکعبی حجم ذخیره فعلی آب دریاچه سدهای تهران نسبت به زمان مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت:  درحال حاضر میزان ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه تهران ۶۴۲ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته ۷۴۶ میلیون متر مکعب بوده است.

به گفته وی با توجه به وضعیت فعلی حجم ذخیره آب در سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو نیز که به ترتیب ۱۱۱، ۴۰، ۷۲، ۲۵۵ و ۱۶۳  میلیون متر مکعب است و با توجه به شرایط کرونایی حاکم در استان و تأثیر آن بر افزایش مصرف آب، از همشهریان محترم خواهشمندیم که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …