کاهش ۶۰ درصدی قدرت خرید مردم در بازار مبل

ایسنا/خوزستان رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان اهواز با اشاره به وضعیت بازار مبل گفت: حدود ۶۰ درصد از قدرت خرید مردم برای خریدن مبل از دست رفته و بازار مبل نیز در رکود قرار گرفته است.

شهرام صفاریان در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت صنف مبل‌فروشان اهواز اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی که باعث ریزش اعضای صنف در این اتحادیه شد، بیماری کرونا و تعطیلات مکرر بازار بوده است که کسب و کار را کساد کرد.

وی افزود: نمایشگاه‌های دائمی و بین‌المللی فروش مبل یکی دیگر از عوامل اصلی ریزش تعداد اعضای ما بوده است که به صورت پراکنده و فصلی برگزار می‌شدند. این نمایشگاه‌ها با کیفیت کمتر و با قیمت کمتر، مبل‌های خود را به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان اهواز با اشاره به اینکه میزان خرید و فروش مبل بسیار کاهش یافته است، گفت: اگر بخواهیم قیمت مبل را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم شاهد افزایش قیمت صد درصدی در این کالا هستیم و از طرفی با افزایش قیمت مبل، قدرت خرید مصرف‌کننده نیز کاهش چشم‌گیری یافته است.

صفاریان عنوان کرد: حدود ۶۰ درصد از قدرت خرید مردم برای خریدن مبل از دست رفته و بازار مبل نیز در رکود قرار گرفته است.

وی با اشاره به آشفتگی بازار مبل در شهر اهواز گفت: در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز که مربوط به کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی است یکی از نمایشگاه‌های فروش مبل، سوله‌ای ۳۲۰۰ متری را اجاره کرده است و در شهرک تولیدی، اقدام به فروش مبل می‌کند. از نظر ما و سازمان  صنعت و معدن خوزستان این اقدام غیرمجاز است اما صاحب نمایشگاه با شهرک صنعتی قرارداد منعقد کرده است.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان اهواز تصریح کرد: اگرچه تعداد تولیدکنندگان مبل در اهواز کمتر از تعداد انگشتان دست است اما به دلیل هزینه‌های بالای کارگاه، سود چندانی از تولید خود ندارند و برای آن‌ها تولید مبل به صرفه نیست.

صفاریان افزود: وضعیت بازار مبل‌فروشان مطلوب نیست و نمایشگاه‌های فصلی مبل نیز تأثیری بسیار منفی روی اعضای این صنف داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …