حضور وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی و ارزیابی برنامه های وزیر پیشنهادی نفت در جلسه بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون آقای اوجی وزیر پیشنهادی نفت حضور یافتند. در ابتدای جلسه ایشان برنامه ها و اهداف مورد نظر خود را مطرح کردند. 

وی در ادامه اظهار کرد: سرفصل های اصلی که در برنامه های ایشان اشاره شد موضوع فروش نفت، تراز منفی گاز، استفاده بیشتر از میادین مشترک نفت و گاز، اصلاح الگوی مصرف، نگهداشت میادین نفتی و گازی، استفاده بیشتر از ظرفیت های خالی پالایشگاه های گازی، تامین منابع مالی، توجه به وضعیت نیروی انسانی، جلوگیری از خام فروشی و دیپلماسی انرژی بود که از سوی ایشان به عنوان برنامه به اعضای کمیسیون انرژی ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه اعضای کمیسیون نقطه نظرات خودشان را مطرح کردند. در نهایت نیز آقای اوجی به سوالات پاسخ دادند و توضیحات تکمیلی تری ارائه کردند. آنچه از سوی اعضای کمیسیون مورد تاکید قرار گرفت بحث لزوم کمی بودن برنامه و توجه بیشتر به مطالبات کارکنان، تعامل بیشتر با همسایگان در حوزه انرژی، تمرکز بر تولید و تنوع بخش به سبد سوخت کشور، تولید LNG، تمرکز بیشتر به موضوع ذخیره سازی گاز، نکات عمده ای بود.

وی در ادامه تاکید کرد: ما ان شاءالله برنامه وزیر پیشنهادی نفت را بررسی مجددی خواهیم داشت و برنامه ارائه شده را با اسناد بالادستی مطابقت خواهیم داد. در نهایت گزارشی را تهیه و تقدیم هیات رئیسه می کنیم و در جلسه رای اعتماد گزارش کمیسیون انرژی در خصوص وزیر پیشنهادی نفت قرائت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …