خبرنگاران تحقیقی بازوان هم افزا در تحقق گفتمان دانش‌بنیان

دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در آستانه ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار در پیامی با تبریک این روز خواستار ایفای نقش خبرنگاران تحقیقی به عنوان بازوان هم‌افزا در تحقق گفتمان پیشرفت دانش‌بنیان در کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی متن پیام دکتر حمیدرضا طیبی به این شرح است:

“بسم‌الله الرحمن الرحیم

روز خبرنگار را به همه خبرنگاران عزیز و دست‌اندرکاران رسانه‌های کشور تبریک می‌گویم و یاد و خاطره شهدای خبرنگار و همچنین خبرنگاران فقید قربانی ویروس کرونا و به‌ویژه دو بانوی خبرنگار، همکار پرتلاشمان در ایسنا زنده‌یاد مهشاد کریمی و شادروان ریحانه یاسینی را که در حادثه تأسف‌بار واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست در تیرماه امسال جان باختند، گرامی می‌دارم. 

امروز، سربرآوردن و طغیان برخی مشکلات در جامعه که ریشه در تصمیمات غیرعلمی یا مواجهه ناصحیح با مقوله فناوری دارد، بهترین دلیل برای آن است که پای خبرنگاریِ تحقیقی به سمت نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی که وظیفه‌دارند برمبنای اصول علمی و تحقیقات مکفی، طرح‌های توسعه و پروژه‌های مرتبط را اجرا کنند، باز شود؛ یعنی جایی که به‌طور اجتناب‌ناپذیر، هرگونه سیاست‌گذاری و اتخاذ تصمیمی با فناوری پیوند می‌خورد. 

ما به‌شدت نیازمند گزارش‌های تحقیقی راجع به ابعاد و تبعات مختلف اخذ تصمیمات در حوزه‌ها و موضوعات مرتبط با پیشرفت کشور هستیم و این‌یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای عدم تکرار خطاها و سوء مدیریت‌هاست.

امیدوارم همچنان که صاحب‌نظران و اساتید این روزها در فضای مجازی پیرامون مسائل مختلف اجتماعی به اظهارنظر می‌پردازند؛ خبرنگاران تحقیقی با مستندنگاری اقدامات و روحیه پیگیرانه و مجدّانه به عنوان بازوان هم‌افزا در تحقق گفتمان پیشرفت دانش‌بنیان به ایفای نقش بپردازند.

جا دارد از طریق همین پیام، به همکارانم در خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس خدا قوت عرض ‌کنم و موفقیت بیش از پیش این عزیزان را از خداوند متعال مسألت ‌نمایم. “

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …