دستگاه پایش اکسیژن برای مصارف بیمارستانی صنعتی سازی شد

یک شرکت دانش‌بنیان با تامین بخشی از هزینه‌ها توسط صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، موفق به راه‌اندازی خط تولید دستگاه کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای گاز طبی اکسیژن بیمارستانی بصورت انبوه شد.

به گزارش ایسنا، فائزه خطیبی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را با هدف طراحی، تولید و توسعه تجهیزات پزشکی آغاز کرد، گفت: ما موفق به ساخت اولین دستگاه کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای گاز طبی اکسیژن بیمارستانی (Oxynet) شدیم و توانستیم پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی این محصول را وارد بازار کنیم.

خطیبی افزود: دستگاه Oxynet یک سیستم کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای خلوص، فشار و مصرف (فلو) گاز اکسیژن بیمارستانی است که امکان پایش از راه دور مقادیر پر فشار، خلوص و فلوی اکسیژن از طریق پیامک و اینترنت را فراهم می‌کند. همچنین در هنگام خارج شدن هر یک از دو پارامتر حیاتی از بازه استاندارد تعریف شده، دستگاه پیامک هشداری را به شماره‌های ثبت شده ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: در زمان خروج فشار و خلوص اکسیژن از بازه تعریف شده، فرمان‌های کنترلی به خروجی‌های دستگاه ارسال شده که منجر به باز کردن یا بستن شیرهای پنوماتیک در مسیر لوله‌های اصلی و پشتیبان اکسیژن می‌شود. این محصول در مدیریت مصرف گاز اکسیژن و جلوگیری از افت فشار و خلوص اکسیژن بخصوص در شرایط سخت کرونا تاثیر بسزایی داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، مجری طرح بازار هدف این محصول را بیمارستان‌ها معرفی کرد و گفت: با توجه به حیاتی بودن گاز اکسیژن و اینکه در زمان نیاز، پایش پارامترهای این گاز و اقدام فوری در جهت رفع افت‌های بوجود آمده در فشار و خلوص آن به شدت نیاز می‌شود، ما با حمایت صندوق سلامت ثامن این دستگاه را به مرحله تولید انبوه رساندیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …